Senaste nytt

SAS öppnar ny rutt till Mumbai från Köpenhamn. Trafikstart 2 juni 2026

Intressant hur Indien till skillnad från exempelvis Kina eller gulfstaterna inte verkar bry sig om att försöka visa upp sina bästa sidor mot omvärlden. Detta är ju inte direkt lysande PR för att boka resa till Indien.

En klassiker på forumet är ju dessutom att man hellre flyger cargo-klass än mellanlandar i Indien.
Jag stannar hellre hemma än mellanlandar i Indien.

Har du egna erfarenheter?
Jag har varit i Indien två gånger senaste året och har haft noll problem. Helt ärligt skulle jag föredra att mellanlanda på DEL över CDG. Men Indien är stort och jag har ingen erfarenhet av Mumbai.

Är detta allvarligt? Har du över 2h transfer på DEL så blir du satt i Sing-sing till någon agent behagar ge dig access till terminalen.

Skulle aldrig mellanlanda i Indien.. skräckhistorier från min Mor som strulade runt i många timmar innan de kom genom till terminalen för byte..helt sjuk historia.

Är inget Indien-fan. Men jag hade ändå sett fram emot att kanske kunna flyga till BOM med SAS när dom öppnar linjen, men nu vet jag inte... Malin Mendel på SVT har gjort nig nyfiken med sina reportage och TV-program.

Jag har varit i Indien (Bengaluru) 3 gångar senaste 18 månedar. Fem transfers i Delhi (2 på ditresan, 3 på hemresan) som har funkat smidigt(!) och helt utan problem. Ska säges, att jag har använd betalt transit service (https://weairassist.com/), då blir man eskorterat genom flygplatsen. Det blir enklare om man har lite koll på det som är speciellt, till exempel att alla sladdar ska ut av handbaggagen i security, så man kan packa dem separat.

Toppen