Senaste nytt

Porto - tips på område/hotell

Sticktown

Medlem
Några områden i Porto panelen vill rekommendera att bo i, eller kanske även att avråda ifrån?
Även andra tips tas tacksamt emot för förstagångsbesökare, gärna bra genuina restauranger, men utan stjärnglans.

Gått runt en hel del i Porto och ännu inte hittat något område som jag verkligen skulle undvika. Någonstans norr om floden med gångavstånd till bron Ponte Luis I tycker jag är smidigt. Söder om floden tycker jag det generellt känns tråkigare.

Gått runt en hel del i Porto och ännu inte hittat något område som jag verkligen skulle undvika. Någonstans norr om floden med gångavstånd till bron Ponte Luis I tycker jag är smidigt. Söder om floden tycker jag det generellt känns tråkigare.
Håller med, promenadvänlig stad som överlag känns trygg är min bild. Bott i närheten av Bolhao och det funkade bra!

De gånger jag varit i Porto så har jag bott i Matosinhos, på Four points by Sheraton. Lugnt och tryggt. Nära stranden och rör man sig norröver till fots så kommer man fram till flera bra restauranger.

I Porto så är det självklart fisk och annat från havet som gäller. Jag tycker att i princip all restaurangerna har varit bra men det är framför allt två som jag tyckte utmärkte sig. Den ena är Restaurante Lage Senhor do Padrao.
Den andra ligger inte så långt därifrån, typ längre upp på samma gata. Jag har för mig att den heter Meia Nau. Jag minns det som att det var kaklade väggar så det kändes lite som att man satt inne i fiskbutiken och käkade. Mysighetsfaktorn byggdes kanske inte upp av inredningen men däremot av sällskapet och den fantastiska maten.

Toppen