Senaste nytt

SAS öppnar ny rutt till Mumbai från Köpenhamn. Trafikstart 2 juni 2026

Ändå väldigt märkligt. Indien borde vilja ha fler direktflyg till Skandinavien. Modi var ju själv i Göteborg för bara några veckor sedan och skrev på sammarbetsavtal. Den indiska ambassaden i Köpenhamn borde ha den här flyglinjens tillåtande högst upp på agendan. Kass av alla inblandade.
Du har aldrig skött affärer med Indier ser jag. En bekant var i Indien något år för att starta igång en verksamhet, på typiskt Svenskt vis så var tidsplaner upprättade, förankrade och en styrgrupp var på plats för att se till att planerna följdes. Då min vän satt i andra delen av landet så sköttes kontakt via mail. Flera gånger så bad min vän den lokala styrgruppen att checka av mot tidsplanen, aldrig några avvikelser. Varuhuset som skulle byggas flöt på hur bra som helst, inga klagomål. Två veckor innan 100 containrar med varor skulle levereras så åker vännen till platsen för att lösa den lokala logistiken. När hon kommer fram så finns det en betongplatta på marken och delar av taket håller på att färdigställas. Inga väggar, inget annat. Hon lärde sig där att i Indien så är kulturen så att man aldrig säger nej, man vill aldrig gå emot satta planer. Man vill aldrig heller föra fram klagomål eller vara den som opponerar sig mot chefer. Efter detta så skedde all kontakt med dagliga avstämningar om vad som egentligen hade gjorts den dagen, utan inblandning av scheman.

Indien otroligt märklig marknad, jobbar inom bank och man skulle tro att när Indien utvecklats så borde fler och fler internationella banker öppna kontor där. Men där precis tvärtom, många banker har varit där i förhoppning om att få del av den enorma tillväxten när internationella bolag behöver bankhjälp i landet. Istället har de blivit lång-näsa och vi har tillsammans med många andra banker lagt ner vår verksamheten i Indien.

Last edited:
Om detta stämmer så räknade de med att de skulle få tillståndet under flygningen
naivt är snällt sagt

https://timesofindia.indiatimes.com...eturn-to-copenhagen/articleshow/131481571.cms
Pinsamt.

1780484222233.png

Får se hur många dagar det tar för Indien att lösa detta dårå! Hur många flyg blir inställda pga detta fiasko? :D

Toppen