Senaste nytt

SAS och Tre i samarbete

Kan jag ringa från Sverige till en familjemedlem i tex USA med 3världen? Man verkar kunna ringa från USA till Sverige iaf? Vi har idag Telenor med ett äldre abc där vi kan ringa gratis inom familjen över hela världen. Lite OT kanske men frestande att byta.

Kan jag ringa från Sverige till en familjemedlem i tex USA med 3världen? Man verkar kunna ringa från USA till Sverige iaf? Vi har idag Telenor med ett äldre abc där vi kan ringa gratis inom familjen över hela världen. Lite OT kanske men frestande att byta.
Kostar pengar att ringa från Sverige till utlandet, däremot så är det gratis att ringa hem till Sverige när man är på resa (givet att landet man reser till omfattas av 3Världen) eller lokalt inom landet.

Nollställs surfpotten på tre varje månad eller kan något sparas?
Jag hittar motstridiga uppgifter online och på tres egen sida hittar jag FAQ poster som är mycket gamla som säger att surf nollställs varje månad.

Jag hittar motstridiga uppgifter online och på tres egen sida hittar jag FAQ poster som är mycket gamla som säger att surf nollställs varje månad.
Mig veterligen nollställs den, men ingen issue för egen del med obegränsad surf (utomlands 60Gb per månad och den nollställs i alla fall).

Stora fördelen som jag ser det med obegränsad surf är när man är utomlands. Inget behov att leta wifi och man kan streama på som man normalt gör hemma via datatrafik, om man nu inte är borta en hel månad.

Från Sverige har du fria samtal till svenska nummer. Har din familjemedlem alltså ett svenskt telefonnummer ringer du kostnadsfritt till denne oavsett i vilket land denne befinner sig i. Är det däremot ett, exempelvis, amerikanskt telefonnummer kostar det.

Med 3Världen så ringer du kostnadsfritt inom landet du befinner dig i (till lokala nummer) samt till svenska nummer. Alltså, om du befinner dig i USA kan du ringa till amerikanska och svenska telefonnummer utan att det kostar extra.

Som redan sagts så nollställs den. Inget sparas.

Toppen