Senaste nytt

Upgrade från Economy till Business på Finnair

Håller med om det mesta men man får ju kolla vad dem tar för pris för skiten...det gör mig irriterad hehe

Det här lät ju inget bra. Flyger HEL-DFW ToR i juni och har bokat upp 160k avios för att stå på väntelista för upgrade. 2 pers*2 flighter*40k.
Nåja. Lär väl vara bekvämare än eko på samma flight.

Jag är ganska säker på att USA-flighterna beflygs med i huvudsak finsk kabinpersonal och dessutom går planet från Helsingfors mitt på dagen (medan BKK-HEL startar tidigt på morgonen). Jag tror detta kan påverka hur servicen kommer att upplevas. Givetvis är det ingen garanti att det blir bra service bara för att personalen är finsk men mitt intryck är att den är betydligt mindre robotstyrd jämfört med den asiatiska besättning Finnair använder sig på linjerna österut.

Jag har i alla fall upplevt servicen till och från USA mer varierande än till och från Asien men maten ganska likvärdig. På de asiatiska flygen har jag dock oftast stillat såväl hunger som törst i loungen innan avfärd och sedan bara somnat väl ombord ;)

Det här lät ju inget bra. Flyger HEL-DFW ToR i juni och har bokat upp 160k avios för att stå på väntelista för upgrade. 2 pers*2 flighter*40k.
Nåja. Lär väl vara bekvämare än eko på samma flight.
Om du blir uppgraderad så är mitt tips att be personalen om en memory foam-kudde. Det gör det betydligt skönare att sitta ner. Mat och dryck är medioker men deras champagne och GT är helt klart drickbara.

Toppen