Mr Basic
Medlem
Bland mkt annat som läggs i vågskålen.Antar det är en anpassning till efterfrågan som sker.
OT. om ngn vet, är det samma utbildningsinsats som krävs för att dubblera A330/A320 som A321LR/A320?
Bland mkt annat som läggs i vågskålen.Antar det är en anpassning till efterfrågan som sker.
Känns inte som SAS har gjort så mycket fel?Inställt flyg 7 timmar innan avgång. Sms med ombokning på Lufthansa via FRA och länkar till att godkänna. Så långt OK.
Sas appen visar boarding pass för ben 1 till FRA. Omöjligt att få fra-cph. Lufthansa har bokningen men det går inte att hantera den för det krävs OTP som aldrig kommer fram.
Får dock meddelandet att det är pga sittplatser vi tilldelats 1a och 2a - barn får inte sitta utan förälder enligt LH reglemente
Sas har bokat oss i P dvs inga poäng förutom till M&M men det går inte att ändra program, samma OTP som inte fungerar
Check-in på flygplatsen trycker ut BP för ben 1 med nya platser (LH har flyttat oss av en speciell anledning ska det visa sig) och för ben 2 med de ogiltiga sittplatserna utan problem och jag påpekar att det är ju inte tillåtet enligt LH. Axelryck, vi får BP. Fast poletten trillar ner 5 minuter senare och de kommer springande med nya BP.
Det flyttade barnets BP accepteras inte av security, men efter 10 försök släppa vi igenom.
Får ju inte gå till Skyteam lounge och LH har ingen lounge alls. Men de ger ut 20EUR pappers-voucher som ersättning med en lista på 8 ställen som accepterar. De är i hallA och LH avgår hallB.
SAS har skickat digital 20EUR voucher som plåster såren (EU261), enligt listan ska den acceperas i hallb men kassörskan tvärvägrar. " Men efter lite tjafs visar det sig att hon kan ta LH vouchers...
Ombord erbjuds vi en banan. "The station has informed us you don't get any food". Först tänker jag att det är sas som bokar om efter "plus" regler där LH blir instruerade att mat inte ingår, typ en op-up econ biljett som inte ha business service av den anledningen.
Där är andra kunder i Business kabinen som sitter med CPH boarding pass som verkar vara ombonade och de har fullservice. Och pursen säger senare att samtliga i Business kabinen är sas kunder...
Sedan blir det bara värre, men det är iofs LH som kunde gjort bättre, så det blir en annan tråd.
Oklart om någon EC261 är tillämpbar här, du pratar som att jag redan har pengar i fickan ...250/400€ är ju just en kompensation
Ja, det är ju oklart eftersom du inte gav så mkt detaljerOklart om någon EC261 är tillämpbar här, du pratar som att jag redan har pengar i fickan ...
Ja, det är ju oklart eftersom du inte gav så mkt detaljer![]()
Jag hoppade över att ta något på flygplatsen eftersom jag skulle få ett business meal ombord. Det var en rätt rimlig förväntan.Förutsätter att du har ett kreditkort åtminstone för att göra utlägg för mat och dryck eftersom du hänger här![]()
Du får 250/400€ i kompensation når sas instiller fly pga teknisk eller annet grunn som sas har kontroll over hvist det er under 14 dager til avgang,og du får et nytt flightnummer.Oklart om någon EC261 är tillämpbar här, du pratar som att jag redan har pengar i fickan ...
fair point!Kanske du inte ska vara så snabb då med att utropa min kompensation då?![]()
Rimligt, men det är ju inte SAS som gjort nåt dåligt här.Jag hoppade över att ta något på flygplatsen eftersom jag skulle få ett business meal ombord. Det var en rätt rimlig förväntan.
Den ena 20EUR vouchern som LH gav som ersättning för att det inte fanns lounge fick dottern en yoghurt, en baguette och två drickor för.
Stämmer inteDu får 250/400€ i kompensation når sas instiller fly min 14 dager før avgang,og du får et nytt flightnummer.
Spiller ingen rolle om du ankommer 1 tlme før eller 14 timer forsent.
Bare legg inn claim i appen så får du 250/400€ 4 uker senere i kompensation.