Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

SAS har tidigarelagt morgonavgången från Köpenhamn till Wien med 5 minuter och därigenom går det inte längre att ansluta från vare sig Stockholm eller Oslo på morgonen. I ett slag minskas möjligheterna att resa med SAS från Stockholm och Oslo till Wien med hälften (från Wien finns fortfarande två möjliga förbindelser).Detta lever inte riktigt upp till SAS prat om att ha Köpenhamn som en hub för hela Skandinavien... Insåg man inte konsekvenserna när man tidigarelade avgången med 5 min?

Inställt flyg 7 timmar innan avgång. Sms med ombokning på Lufthansa via FRA och länkar till att godkänna. Så långt OK.

Sas appen visar boarding pass för ben 1 till FRA. Omöjligt att få fra-cph. Lufthansa har bokningen men det går inte att hantera den för det krävs OTP som aldrig kommer fram.

Får dock meddelandet att det är pga sittplatser vi tilldelats 1a och 2a - barn får inte sitta utan förälder enligt LH reglemente

Sas har bokat oss i P dvs inga poäng förutom till M&M men det går inte att ändra program, samma OTP som inte fungerar

Check-in på flygplatsen trycker ut BP för ben 1 med nya platser (LH har flyttat oss av en speciell anledning ska det visa sig) och för ben 2 med de ogiltiga sittplatserna utan problem och jag påpekar att det är ju inte tillåtet enligt LH. Axelryck, vi får BP. Fast poletten trillar ner 5 minuter senare och de kommer springande med nya BP.

Det flyttade barnets BP accepteras inte av security, men efter 10 försök släppa vi igenom.

Får ju inte gå till Skyteam lounge och LH har ingen lounge alls. Men de ger ut 20EUR pappers-voucher som ersättning med en lista på 8 ställen som accepterar. De är i hallA och LH avgår hallB.

SAS har skickat digital 20EUR voucher som plåster såren (EU261), enligt listan ska den acceperas i hallb men kassörskan tvärvägrar. " Men efter lite tjafs visar det sig att hon kan ta LH vouchers...

Ombord erbjuds vi en banan. "The station has informed us you don't get any food". Först tänker jag att det är sas som bokar om efter "plus" regler där LH blir instruerade att mat inte ingår, typ en op-up econ biljett som inte ha business service av den anledningen.

Där är andra kunder i Business kabinen som sitter med CPH boarding pass som verkar vara ombonade och de har fullservice. Och pursen säger senare att samtliga i Business kabinen är sas kunder...

Sedan blir det bara värre, men det är iofs LH som kunde gjort bättre, så det blir en annan tråd.

Inställt flyg 7 timmar innan avgång. Sms med ombokning på Lufthansa via FRA och länkar till att godkänna. Så långt OK.

Sas appen visar boarding pass för ben 1 till FRA. Omöjligt att få fra-cph. Lufthansa har bokningen men det går inte att hantera den för det krävs OTP som aldrig kommer fram.

Får dock meddelandet att det är pga sittplatser vi tilldelats 1a och 2a - barn får inte sitta utan förälder enligt LH reglemente

Sas har bokat oss i P dvs inga poäng förutom till M&M men det går inte att ändra program, samma OTP som inte fungerar

Check-in på flygplatsen trycker ut BP för ben 1 med nya platser (LH har flyttat oss av en speciell anledning ska det visa sig) och för ben 2 med de ogiltiga sittplatserna utan problem och jag påpekar att det är ju inte tillåtet enligt LH. Axelryck, vi får BP. Fast poletten trillar ner 5 minuter senare och de kommer springande med nya BP.

Det flyttade barnets BP accepteras inte av security, men efter 10 försök släppa vi igenom.

Får ju inte gå till Skyteam lounge och LH har ingen lounge alls. Men de ger ut 20EUR pappers-voucher som ersättning med en lista på 8 ställen som accepterar. De är i hallA och LH avgår hallB.

SAS har skickat digital 20EUR voucher som plåster såren (EU261), enligt listan ska den acceperas i hallb men kassörskan tvärvägrar. " Men efter lite tjafs visar det sig att hon kan ta LH vouchers...

Ombord erbjuds vi en banan. "The station has informed us you don't get any food". Först tänker jag att det är sas som bokar om efter "plus" regler där LH blir instruerade att mat inte ingår, typ en op-up econ biljett som inte ha business service av den anledningen.

Där är andra kunder i Business kabinen som sitter med CPH boarding pass som verkar vara ombonade och de har fullservice. Och pursen säger senare att samtliga i Business kabinen är sas kunder...

Sedan blir det bara värre, men det är iofs LH som kunde gjort bättre, så det blir en annan tråd.
Känns inte som SAS har gjort så mycket fel?
Ombokning tilll annat bolag - kanon
Att voucher inte funkade är världsligt, det är ju bara att claima själv sen
Lounge access är ju som det är, otur! Brukar ju oftast vara SAS som inte har lounge, men i Frankfurt fick du lounge antar jag?
Som sagt, bara att äta och dricka och göra utlägg ju..

Resten är ju dåligt, men det är ju 100% Lufthansas fel på alla punkter?!

250/400€ är ju just en kompensation

Ja, det är ju oklart eftersom du inte gav så mkt detaljer :)

Kanske du inte ska vara så snabb då med att utropa min kompensation då? ;)
Förutsätter att du har ett kreditkort åtminstone för att göra utlägg för mat och dryck eftersom du hänger här :)
Jag hoppade över att ta något på flygplatsen eftersom jag skulle få ett business meal ombord. Det var en rätt rimlig förväntan.

Den ena 20EUR vouchern som LH gav som ersättning för att det inte fanns lounge fick dottern en yoghurt, en baguette och två drickor för.
Den andra 20EUR vouchern från LH gav jag till en Madame som tog fajten om sas digitala voucher med cafét på franska (och förlorade). Ombokade sas kunder i ekonomi hade ju ingen LH voucher och hon var värd en öl efter det.

Men nej, jag hade i normalläget inte shoppat loss på privat kreditkort som ersättning för en missad "duty of care" när jag förväntar mig att få servering ombord en timme senare. (Strandad i timmar på en flygplats och osäkerhet i när och vilken klass jag ska åka därifrån är en annan femma.)

Oklart om någon EC261 är tillämpbar här, du pratar som att jag redan har pengar i fickan ...
Du får 250/400€ i kompensation når sas instiller fly pga teknisk eller annet grunn som sas har kontroll over hvist det er under 14 dager til avgang,og du får et nytt flightnummer.
Spiller ingen rolle om du ankommer 1 tlme før eller 14 timer forsent.
Bare legg inn claim i appen så får du 250/400€ 4 uker senere i kompensation.

Kanske du inte ska vara så snabb då med att utropa min kompensation då? ;)
fair point!
Jag hoppade över att ta något på flygplatsen eftersom jag skulle få ett business meal ombord. Det var en rätt rimlig förväntan.

Den ena 20EUR vouchern som LH gav som ersättning för att det inte fanns lounge fick dottern en yoghurt, en baguette och två drickor för.
Rimligt, men det är ju inte SAS som gjort nåt dåligt här.

Det är 100% Lufthansa som inte levererat.

Och tycker fortsatt göra utlägg om inte en voucher funkar/räcker inte så betungande.
Tar max 5 minuter

Toppen