Senaste nytt

Businessklass mat inom Europa (inte SAS)

Stockholm–Frankfurt, Lufthansa LH805, avg. kl. 17.10.

Menyn stämde inte exakt, dessert var någon form av krämig bakelse smaksatt med matcha-te. God mat, mycket gott vitt vin från Pfalz. Blev en Avionic med tonic att sippa på efter måltiden.

IMG_8870.jpeg

IMG_8869.jpeg

IMG_8871.jpeg

Fullsatt med fyra rader. Synnerligen vaken och trevlig service från purser med kollega.

Last edited:
OS972 GOT-VIE

Jag säger bara vilket bemötande, tilltalad med Mr. Efternamn flera gånger.
Inte för att jag särskilt efterfrågar just det men det beskriver på något sätt den höga nivån av service när de kollat upp vad jag heter. Väldigt proaktiv och hade stenkoll på nivån i mitt vinglas.

Helt okej mat och betydligt mer protein än vad vi är vana vid hos SAS. Smöret var också perfekt tempererat så att man kan bre men ändå inte smält. Brödet var inte så imponerande dock.

Sen kanske jag ska nämna att det var 7 rader C och endast två passagerare så det kändes väldigt avslappnat och gardinen var långt borta.
Men riktigt bra leverans och jag kommer nog flyga OS fler gånger. Det är iofs givet eftersom jag just nu sitter och väntar på OS7 till BKK. ;)

IMG_2379.jpeg

OS972 GOT-VIE

Jag säger bara vilket bemötande, tilltalad med Mr. Efternamn flera gånger.
Inte för att jag särskilt efterfrågar just det men det beskriver på något sätt den höga nivån av service när de kollat upp vad jag heter. Väldigt proaktiv och hade stenkoll på nivån i mitt vinglas.

Helt okej mat och betydligt mer protein än vad vi är vana vid hos SAS. Smöret var också perfekt tempererat så att man kan bre men ändå inte smält. Brödet var inte så imponerande dock.

Sen kanske jag ska nämna att det var 7 rader C och endast två passagerare så det kändes väldigt avslappnat och gardinen var långt borta.
Men riktigt bra leverans och jag kommer nog flyga OS fler gånger. Det är iofs givet eftersom jag just nu sitter och väntar på OS7 till BKK. ;)

Visa bifogad bild 174899
Fleischstrudel! :D

Toppen