Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Min historik ser ut såhär:
Bonuspoäng dateras första tisdagen efter autosweep varje månad (Kan dock registreras på onsdagen)
Nivåpoäng dateras 7:e i varje månad (kan dock registreras på kontot den 8:e)

Min historik ser ut såhär:
Bonuspoäng dateras första tisdagen efter autosweep varje månad (Kan dock registreras på onsdagen)
Nivåpoäng dateras 7:e i varje månad (kan dock registreras på kontot den 8:e)
Tror du kan ha rätt och jag som inte kommit in i nya datumen då det strulat än. Är säkert 7-8 som gäller.

Har fortfarande inte fått mina nivåpoäng för 2025 och tappat räkningen på antal kontakter med Amex och SAS där båda bara skyller på varandra. Senaste budet från Amex vid kontakt förra veckan var att samtliga släpande poäng (för alla kunder, inte bara för mig) skulle varit överförda 27 april har jag för mig att personen sa. Jag frågade då om exakt datum när mina poäng krediterats till SAS och hur många poäng som skickats, men det gick inte att se tydligen. Blev ombedd att ringa SAS.

Ringer SAS. Förklarar situationen och får som vanligt en ursäkt, den här gången att han inte kan se mitt eurobonuskonto för det kan bara eurobonusavdelningen göra. Frågan är då varför eurobonusfrågor är med som alternativ när man ringer in. Han skapade i varje fall ett ärende till eurobonusavdelningen och gav mig ett ärendenummer. Lovade att jag skulle få återkoppling inom 48 timmar. Det här var i onsdags 29 april och jag har inte hört något än.

För min del ger nivåpoängen bara silverstatus, men det ger mig en gratis incheckad väska som annars kostar mig EUR 68 x 2 på kommande flygning. Vet någon om jag kan köpa till den nu och få den återbetald när silverstatus går igenom till slut eller kommer jag bara få möjlighet att ta med ytterligare en väska gratis?

För att inte bli allt för orolig (kollar säkert på fel ställen då jag inte ser ökning av nivåpoäng), men var ser ni att det ökat månadsvis/veckovis? Ser inte det t.ex. i SAS-appen eller i sas.se. Har Amex Elit & SAS Mastercard varav båda används flitigt.

Toppen