Senaste nytt

Nivåpoäng hack?

PontusBC

Medlem
Jag har inget hack men tänkte höra om någon annan har några tips på fix. Problemet är att vi tog erbjudandet om larm från Verisure, dyrt men ändå överkomligt för det pris vi kom ner till och hårdvaran är helt ok, och vid tillfället kändes det som att 7000 nivåpoäng skulle komma in lägligt. Dock efter lite resor och annat så verkar jag skjuta över denna period med typ 6-7 tusen poäng utan rimlig chans att kunna nå till diamond. Så den långsökta frågan är om det finns något tips på om man kan skjuta fram poäng utdelningen av nivå poäng till nästa period (börjar i oktober)? Har lite poäng från hotell (bokat via sas) och andra saker köpta via sas online samt från amex som ska komma in de närmsta månaderna. Jag vet att det är långsökt men tänkte ändå fråga.

Det närmsta du kommer då är nog att höra av sig till verisure och se om de kan posta dem senare. Om de inte redan har kommit. Har de kommit så kommer du inte kunna flytta något annat än möjligen dina framtida resor..

Så den långsökta frågan är om det finns något tips på om man kan skjuta fram poäng utdelningen av nivå poäng till nästa period (börjar i oktober)? Har lite poäng från hotell (bokat via sas) och andra saker köpta via sas online samt från amex som ska komma in de närmsta månaderna. Jag vet att det är långsökt men tänkte ändå fråga.
Teckna ett SAS-Amex men koppla inget EB-nummer vid ansökan. Poängen kommer att ligga som icke-överförda hos Amex. Lägg till EB-nummer lagom till när de behövs så får du allt i en klumpsumma inkl level points med autosweep.

Teckna ett SAS-Amex men koppla inget EB-nummer vid ansökan. Poängen kommer att ligga som icke-överförda hos Amex. Lägg till EB-nummer lagom till när de behövs så får du allt i en klumpsumma inkl level points med autosweep.
Förstår inte riktigt hur det skulle hjälpa TS? Poängen från Verisure kommer väl in via sasonlineshop och inte via AMEX?

Frågan var inte tänkt som enbart riktad mot mina poäng ifrån Verisure utan lite i största allmänhet även om det var just Verisure köpt som fick mig in detta "problem".
Tack för tipset om Amex, dock så har jag redan ett Elite kopplat sedan länge till min EB.
Jag har inte fått poängen ännu från Verisure. Hur fungerar sådana erbjudanden när man inte kan göra köpet direkt online utan måste prata och välja saker tillsammans med säljaren, dvs kommer dessa komma upp under "Poäng på väg till dig" som alla andra köp eller går de direkt till saldot på EB-kontot? Jag vill ju inte riskera att det sker något konstigt här och man missar nivåpoängen även om jag kommar ha för många

Man får helt enkelt sluta med att köpa biljetter inloggad eller inte uppge EB numret när man bokar något och börja efter registrera.
Beror lite vad regelverket säger om det också så man får läsa på där också.

Last edited:
Man får helt enkelt sluta med att köpa biljetter inloggad eller inte uppge EB numret när man bokar något och börja efter registrera.
Fast just flyg bakdateras ju till datumet för flygningen, inte datum för efterregistreringen... så det hjälper föga

• Gilla
Reactions: fcx
Är du säker på att man får nivåpoäng för Verisure-kampanjen? Jag är ganska säker på att man enbart får bonuspoäng.

Toppen