Brandforce
Medlem
Jag betalar Amex e-faktura med SEB. Min betalning drogs 27/4 (som vanligt) men fick en "röd alert" på morgonen den 29/4 (inte som vanligt). På eftermiddagen den 29/4 kom betalningen upp, registrerad som betald den 27/4.Någon annan vars betalning till Amex inte registrerats ännu denna månad? Har SAS Amex Elite med förfallodag 27:e. Betalning gjordes den dagen och det brukar dröja 1-2 dagar efter innan den syns i Amexappen. Men nu (kvällen 29:e) står det fortfarande i rött att jag missat min betalning som skulle gjorts senast den 27:e.
Jag pratade med Amex kundservice och det SKA vara så att om betalningen går på förfallodagen så ska deras system se det och betalningen anses inte som försenad (som @JAW skriver ovan). Jag skulle nog personligen höra av mig om min betalning var registrerad som betald den 28/4 (@SK989 & @JAW )...
EDIT: Kan tillägga att min betalning för SAS Mastercard med nya förfallodatum förra månaden också kom in en (1) dag för sent och ränta lades till på nästa faktura. Jag är osäker på om det var SEB som knasade eller jag som lade betalningen fel (troligen det senare): men de gjorde en kontroll på min betalningshistorik och eftersom jag aldrig betalt en faktura sent så strök de räntan.
Last edited: