Behöver inte vara direktflyg (om det nu inte är så att ni inte kan tänka er acceptera annat).
Jag ringde SAS och frågade, och de går bara att boka nya flyg med deras partners och Norweigan är inte en av dem tyvärr. I och med att jag redan bokat om i appen till den 18e går det inte att boka om ytterligare utan avgift såklart..(typiskt flygbolag). Men vi kommer åka hem den 18e med SAS nu. Så ska boka nytt hotell i Aten och sen hoppas jag vi får ersättning för hotellet+maten som vi kommer spara alla kvitton för.Norwegian flyger den 16e, Aegean den 17e. Norwegian blir nog bökigt att bli ombokad till men inte helt omöjligt eftersom de finns i GDS. Aegean den 17e bör SAS kunna erbjuda om det inte är helt slutsålt.
Edit: Aegean den 17e är helt nollat (fullbokat) så det ryker. Men som andra har sagt, kan du tänka dig ett byte någonstans bör SAS kunna få hem er tidigare än den 18e.
Jag har även lagt till Reseskyddet plus hos Hedvig i hemförsäkringen nu som börjar gälla från och med imorgon, dvs innan vi åkt. Så kommer försöka skicka in ett ärende till dem sen också för att försöka ersättas, så blir det en bonus ifall vi får något därifrån.