Helgen inleds väl på fredagar ca kl 14 norsk tidÄven senare tåg idag kan bli inställda.

Helgen inleds väl på fredagar ca kl 14 norsk tidÄven senare tåg idag kan bli inställda.

Vilken tidszon Skånetrafiken är i är en Nobel prisfråga :-(Helgen inleds väl på fredagar ca kl 14 norsk tid![]()
Tydligen manuell kontroll av pass för alla sedan igår.Trafiken genom passkontrollen på CPH C gate kryper fram...
Har aldrig sett kö som går till B-gate. Utrop i lounge (har heller aldrig hört) att alla bör gå till gate MINST 1:20 före avgång
Visa bifogad bild 174630
Jag har inte varit med om att automaterna varit igång de senaste 3 åren på Kastrup… de fungerade ju en gång i tiden, sen har det byggts om under en längre tid.Tydligen manuell kontroll av pass för alla sedan igår.
Kan man inte gå till den inre passkontrollen vid E gate istället?
Passkontrollerna vid E-gaterna är de som är tänkta att användas för de som flyger med lågprisbolag utanför Schengen från E-gaterna. De har inget samband med automaterna mitt emot SAS-loungen.Jag har inte varit med om att automaterna varit igång de senaste 3 åren på Kastrup… de fungerade ju en gång i tiden, sen har det byggts om under en längre tid.
Jag har inte lyckats tamja en enda gång de senaste åren att automaterna är öppna. Tycker som sagt att de har byggts om under en längre tid och nu står overksamma. Kul att höra att de används ibland.Passkontrollerna vid E-gaterna är de som är tänkta att användas för de som flyger med lågprisbolag utanför Schengen från E-gaterna. De har inget samband med automaterna mitt emot SAS-loungen.
Förresten, jag själv använde automaterna mitt emot SAS-loungen för ca 4 veckor sedan.
Använde de senast för 1 månad sedan. Var igenom på 1 minut. Kön för icke EU pass var lång.Jag har inte varit med om att automaterna varit igång de senaste 3 åren på Kastrup… de fungerade ju en gång i tiden, sen har det byggts om under en längre tid.