Senaste nytt

Tillgång till United Red Carpet Clubs lounger på inrikesflygningar i USA

De har alltså öppet 10:15 till 13:15 om jag fattade rätt är det den loungen i världen som har öppet kortast tid eller?

Nej, det är de tiderna som gäller för Lufthansas avgång (14:00). BA:s avgång går vid 18:45 och dessutom har några andra bolag också hyrt in sig.

En liten miniguide (borde väl ligga i BA forumet egentligen):

SAM_1765.jpg SAM_1767.jpg

British Airways Terraces Lounge: Seattle-Tacoma (SEA)
Läge: Trappan upp vid Gate S10 (South Satellite), Delta Sky Club ligger mittemot.
Access: BA biljett/OW Status eller Biljett/Guldkort Lufthansa, EVA Air, Icelandair, Hainan Airlines.
Allmänt: Ganska ordinär lounge som dock känns bättre än de inhemska amerikanska alternativen.
Mat och dryck: Snacks, frukt, kex, ost och cup noodles. Kaffe och Te, alkoholfria drycker i kyl. All alkohol är gratis men beställs i baren, pga. State laws i Washington. Exempelvis görs cocktails på beställning.
Duschmöjligheter: Nej, loungen är en typisk avgångslounge. Toaletter finns utanför loungen.
Underhållning och kommunikation: Det finns några TV-apparater samt internet datorer och en del magasin och dagstidningar. Fritt Wi-Fi.

SAM_1766.jpg SAM_1770.jpg
SAM_1771.jpg SAM_1774.jpg
SAM_1772.jpg SAM_1773.jpg
SAM_1769.jpg

Det där ser ut som en bättre Red Carpet Club än samtliga jag besökt. Har alltid behövt betala för öl till exempel. Och frukosten har varit kex och morotsstavar typ.

Det där ser ut som en bättre Red Carpet Club än samtliga jag besökt. Har alltid behövt betala för öl till exempel. Och frukosten har varit kex och morotsstavar typ.

Tror att de håller på att harmonisera loungerna i och med mergern. Från imorgon heter de ju dessutom United Club.

Toppen