Senaste nytt

Dela bagagets position med SAS - gör det lättare att hitta borttappade väskor

Ja vad hände egentligen med den där interoperabiliteten det pratades om ett tag, där man skulle kunna hitta saker mellan de två näten. För den här typen av tjänster hade det ju varit guld.

Men inte omöjligt att det kommer tänker jag -Lufthansa har ju både airtag och find hub, så det är troligen ingen exklusivitet-klausul I avtalen...

Konstigt att de inte bara hoppar på samma lösning som AF och KLM redan har. Men det är väl SAS som ska uppfinna hjulet igen.

Om det nu inte finns kompatibilitet mellan tjänsterna så tycker jag ju dock att det borde finnas utrymme på marknaden för någon form av "metaoperatör", inte minst för just denna typ av kunder som flygbolag och liknande. Dvs istället för att SAS tecknar avtal med Google så gör man det med "Kalles taggar och sändare" som i sin tur är anslutna till båda tjänsterna och agerar som en sorts aggregator.

Men det är väl risk att Google och Apple har några villkor i sina respektive avtal som gör att det inte är tillåtet att erbjuda en sådan tjänst.

Om det nu inte finns kompatibilitet mellan tjänsterna så tycker jag ju dock att det borde finnas utrymme på marknaden för någon form av "metaoperatör", inte minst för just denna typ av kunder som flygbolag och liknande. Dvs istället för att SAS tecknar avtal med Google så gör man det med "Kalles taggar och sändare" som i sin tur är anslutna till båda tjänsterna och agerar som en sorts aggregator.

Men det är väl risk att Google och Apple har några villkor i sina respektive avtal som gör att det inte är tillåtet att erbjuda en sådan tjänst.
Jag ser nog hellre att SAS har kontrakt med leverantören själv, istället för ett ytterligare lager av kostnader, IT-risk, GDPR-läckor osv.

Hade det handlat om hundratals tjänster, då fattar man. Nu är det två, kanske tre ifall Samsungs lösning är separat från denna Google-grej.

Toppen