Senaste nytt

Vil du teste min app (iOS)? Track din status og niveaupoint med EuroBonus

Hvordan holder du styr på din pointoptjening mod guld eller diamant status? Er du sikker på, at du har fået point for din seneste flyvning, eller dit hotelophold for 6 uger siden?

For min egen planlægning mod det årlige guldkort, vil jeg gerne kunne holde styr på dette og meget mere i en app - og nu er jeg klar til at dele min udviklede løsning med jer :)

Glem alt om Excel-ark, saml overblikket i Tier Quest:
  • Konfigurer din optjeningsperiode og niveau-point saldo, så er du i gang
  • Track niveaupoint fra SAS-flyvninger, upgrades, kreditkort og mange flere kategorier
  • Offline og flight mode ready, du behøver ingen konto eller internetforbindelse
Demo video:

Lidt ekstra info:
  • Pointoptjening for SkyTeam partnere er planlagt
  • Alle features er gratis under test, men kategorier udover flyvninger vil være en betalt feature
  • Man kan altid justere sin nuværende point saldo under sin profil
  • Kræver iOS 26
Hvis du har lyst til at teste og give feedback, så send mig en privat besked med din email (Apple ID).

Jeg håber i vil tage godt imod det :D

Last edited:
Der er nu åbent for alle andre interesseret i at teste via linket her :)

Jag testade lite nu och la in mitt flyg CPH–AMS idag men då blev det fel för jag kommer få dubbla poäng för det pga julkalendern, och det har ju appen förstås inte koll på. Det finns möjlighet att kompensera med ”Campaign” men eftersom detta kräver köp av premiumtjänst blir det svårt att testa ordentligt. Poäng för allt annat än flyg kräver premiumtjänst.

Generellt skulle jag säga att den nuvarande funktionaliteten känns alltför begränsad för att ta betalt för en premiumversion. I dagsläget erbjuds inte mer än man kan få med ett enkelt kalkylblad i Excel. För att ta betalt tänker jag att man borde erbjuda något mer, kanske någon smartare prognos, någon smartare uträkning av antal poäng från olika kreditkort, hotell eller webbshopping, och gärna att appen har inbyggd kännedom om olika kampanjer.

Nu förutsätts att jag själv räknar ut i förväg hur många poäng jag skulle få exempelvis vid webbshopping från Amazon, men där är det ju just denna uträkning (beloppet ex moms ex frakt, och bara sånt som säljs av och inte bara via Amazon, gånger 0,5 eller 0,75 beroende på kampanjperiod, gånger 0,2 för nivåpoäng) dvs hur många nivåpoäng man kommer få, som är det svåra, inte att räkna ut vad detta plus mina befintliga poäng blir sammanlagt, vilket är vad appen i dagsläget erbjuder.

Jag testade lite nu och la in mitt flyg CPH–AMS idag men då blev det fel för jag kommer få dubbla poäng för det pga julkalendern, och det har ju appen förstås inte koll på. Det finns möjlighet att kompensera med ”Campaign” men eftersom detta kräver köp av premiumtjänst blir det svårt att testa ordentligt. Poäng för allt annat än flyg kräver premiumtjänst.

Generellt skulle jag säga att den nuvarande funktionaliteten känns alltför begränsad för att ta betalt för en premiumversion. I dagsläget erbjuds inte mer än man kan få med ett enkelt kalkylblad i Excel. För att ta betalt tänker jag att man borde erbjuda något mer, kanske någon smartare prognos, någon smartare uträkning av antal poäng från olika kreditkort, hotell eller webbshopping, och gärna att appen har inbyggd kännedom om olika kampanjer.

Nu förutsätts att jag själv räknar ut i förväg hur många poäng jag skulle få exempelvis vid webbshopping från Amazon, men där är det ju just denna uträkning (beloppet ex moms ex frakt, och bara sånt som säljs av och inte bara via Amazon, gånger 0,5 eller 0,75 beroende på kampanjperiod, gånger 0,2 för nivåpoäng) dvs hur många nivåpoäng man kommer få, som är det svåra, inte att räkna ut vad detta plus mina befintliga poäng blir sammanlagt, vilket är vad appen i dagsläget erbjuder.
Mange tak for feedback her og i TestFlight :)

Adgang til premium features er gratis under test. Selvom der vises en reel pris, kan du "købe" adgang uden at betale!

Jeg noterer dine forslag om at have fx en beregner til optjening på shopping (antager du mener via onlineshopping.flysas.com portalen i eksemplet) og andre "smarte" features ved at have viden om pointkampagner etc. direkte i app'en.

Javist kan du have et Excel-sheet der kan give nogenlunde samme funktionalitet, men jeg håber dog også at der kan ses en værdi i de nogle af de mere integrerede features:
- Automatisk beregning af point på SAS fly baseret på billet og booking-klasse
- Automatisk beregning af point på SAS upgrades, baseret på billet-klasse
- Notifikationer når nye point "afventer"
- Bedre design end et Excel-ark ;)

I kommende versioner vil man også kunne tracke point fra resten af SkyTeam og partnere, fortsat gratis.

Jeg vil gerne gøre prognosen mere visuel, fx med en graf, jeg har bare ikke fundet den rette plads i app'en endnu.
1774554480112.png

Toppen