Senaste nytt

Nyhet! SAS Nivåpoäng på hotell!

Skulle göra en större hotellbokning på 5 nätter i en villa och upptäcker till mitt förtret att det är nästan 15% dyrare att boka via SAS än direkt på Hotels.com. Via chatten frågade jag om man kunde få en prismatchning men det gick inte.
Är det någon annan som upplevt att priserna är dyrare via SAS?
Har varit med om att priserna är högre, men även lägre, hos SAS. Den vanligaste anledningen till att Hotels har bättre priser är att man får rabatt baserat på medlemskapet. Därför är det bra att ha båda tjänsterna öppna och jämföra priser.

Har varit med om att priserna är högre, men även lägre, hos SAS. Den vanligaste anledningen till att Hotels har bättre priser är att man får rabatt baserat på medlemskapet. Därför är det bra att ha båda tjänsterna öppna och jämföra priser.

Man får ju även ta med i beräkningen refunder eller presentkort 50 poäng per 100 sek när man bokar direkt hos Hotels.com

Använder man sedan besparingen för att bekosta fakturabetalningar via billkill blir poängintjäningen oftast betydligt bättre den vägen.

Hotels by SAS känns ganska ljummet ur det perspektivet.

Man får ju även ta med i beräkningen refunder eller presentkort 50 poäng per 100 sek när man bokar direkt hos Hotels.com

Använder man sedan besparingen för att bekosta fakturabetalningar via billkill blir poängintjäningen oftast betydligt bättre den vägen.

Hotels by SAS känns ganska ljummet ur det perspektivet.
Jag testade igår för en framtida bokning. Det var långt mer än dubbelt så dyrt via sas sida än hotellet direkt. Förvisso någon form av kampanj vid direktbokning. Men dock...
Bara en anekdotisk datapunkt, men lätt avskräckande.

Ni som haft problem med att få in poäng för bokningar. Hur har ni gått tillväga?
Gjorde en bokning under julkalendern (vistelse mitten på februari) har gått lite mer än 30 dagar nu sedan utcheckning.

Har fått poäng för vistelser efter just denna..

Har varit i kontakt med "hotell-chatten" men det har tyvärr inte varit så hjälpsamma.

Ni som haft problem med att få in poäng för bokningar. Hur har ni gått tillväga?
Gjorde en bokning under julkalendern (vistelse mitten på februari) har gått lite mer än 30 dagar nu sedan utcheckning.

Har fått poäng för vistelser efter just denna..

Har varit i kontakt med "hotell-chatten" men det har tyvärr inte varit så hjälpsamma.

Du kommer troligen få dina poäng den 6 april. Poängen verkar nämligen komma just den 6:e en månad inom den 8-veckorsperiod som de har utlovats komma inom (och inte nödvändigtvis i kronologisk ordning). Ingen vits försöka påskynda processen innan det gått 8 veckor.

Har fortfarande inte fått mina poäng för en vistelse i slutet på januari. Enligt SAS hotels.com-support så kommer de efter exakt 12 veckor. Återstår att se.

Har fortfarande inte fått mina poäng för en vistelse i slutet på januari. Enligt SAS hotels.com-support så kommer de efter exakt 12 veckor. Återstår att se.
I samma sits, poäng 19 jan, men inte från 25 jan.
Ska se om det trillar in nåt om två veckor.

Jag testade igår för en framtida bokning. Det var långt mer än dubbelt så dyrt via sas sida än hotellet direkt. Förvisso någon form av kampanj vid direktbokning. Men dock...
Bara en anekdotisk datapunkt, men lätt avskräckande.
Jag tittade på hotell i Tallinn, 171 euro via SAS och 916 sek direkt via Hotels.com. Då får man typ 285 nivåpoäng via SAS och 591 bonuspoäng. Men att köpa dessa poäng hos SAS kostar drygt 400 sek så att betala 1000 sek mer känns inte riktigt värt det.
I början här var det väl det dubbla poängantalet och jag ska erkänna att jag bokade hotell via SAS för nästa vecka men just nu vet jag inte om det var så bra men nu så här i sista minuten är ju priserna högre på Hotels.com så jag kanske lyckades välja ett hotell med liten diff.
Dock går man ju miste om de 10% man får hos hotels.com för kommande hotellnätter.

Man ska nog helt enkelt jämföra båda innan man väljer.

Toppen