Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

Nja, det är nog hellre så att baksidan numera är täckt av reklam (med egen QR-kod).
Av reaktionerna att döma så verkar folk tro att jag skämtade. Så är inte fallet.

20260310_094621.JPG

20260310_094614.JPG

ARN till CPH. Sedan BKK med SAS för omväxlings skull. Den här maten var otroligt god. Full poäng till SAS. Och kortet och det som serverades stämde. Serveringen okej. Men varför får man känslan att CC lider av arbetsmättnad.

Attachments

• 20260310_121235.jpg
    {memory} MB · Visningar: 223
Ännu en flygning med SAS Connect där personalen utmärker sig i positiv bemärkelse. Ett tiotal resenärer fick proaktiv service från två medarbetare. Personal kom ut med både vin och champagne flertalet gånger och undertecknad hann med tre (välfyllda) glas under den relativt korta flygningen…

Precis såhär vill jag att det ska vara att flyga business med SAS.

Fick prova på kycklingen och jag kan hålla med om den upplevs lite torr och kanske inte helt premium men både ost och efterrätt kompenserade.

För den som vill köpa hem Arlas Unika finns det en butik i Östermalmshallen i centrala Stockholm.

Visa bifogad bild IMG_4985.jpeg

Visa bifogad bild IMG_4987.jpeg

Viss kontrast mot morgonens flygning längst bak i en av BRA:s turboproppflygplan på vilka konceptet SAS European Business öht inte verkar existera…

Visa bifogad bild IMG_4976.jpeg

Ännu en flygning med SAS Connect där personalen utmärker sig i positiv bemärkelse. Ett tiotal resenärer fick proaktiv service från två medarbetare. Personal kom ut med både vin och champagne flertalet gånger och undertecknad hann med tre (välfyllda) glas under den relativt korta flygningen…

Precis såhär vill jag att det ska vara att flyga business med SAS.

Fick prova på kycklingen och jag kan hålla med om den upplevs lite torr och kanske inte helt premium men både ost och efterrätt kompenserade.

För den som vill köpa hem Arlas Unika finns det en butik i Östermalmshallen i centrala Stockholm.

Visa bifogad bild 173619

Visa bifogad bild 173620

Viss kontrast mot morgonens flygning längst bak i en av BRA:s turboproppflygplan på vilka konceptet SAS European Business öht inte verkar existera…

Visa bifogad bild 173621

Om du berättat vart och när du flög hade information varit av större värde...

Om du berättat vart och när du flög hade information varit av större värde...

Den delen föll visst bort, tack för att du så vänligt påminde mig. Din ödmjuka ton värmer mitt hjärta.

Oslo till Stockholm, kvällsflyget med avgångstid 18:10.

ATR-flygningen var mellan Stockholm och Trondheim, avgångstid 8:20 därav ”frukosten”.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dagens frukost på tidiga CPH-ARN.

Yoghurten på nya frukosten tycker jag är bra, i kontrast mot långlinjerna där man fortsatt kör med färskgröt trots att det blev otrendigt ungefär samtidigt som kombucha.

Skinkan kunde varit rökt hellre än kokt för att få mer smak, men helt OK. Det fina smöret serverades till.

20260319_071432.JPG

20260319_071435.JPG

Dagens frukost på tidiga CPH-ARN.

Yoghurten på nya frukosten tycker jag är bra, i kontrast mot långlinjerna där man fortsatt kör med färskgröt trots att det blev otrendigt ungefär samtidigt som kombucha.

Skinkan kunde varit rökt hellre än kokt för att få mer smak, men helt OK. Det fina smöret serverades till.

Visa bifogad bild 173696

Visa bifogad bild 173697
"Remove before serving" ;)

Toppen