Har släppts några businessplatser på denna rutt än?
Jodå, det har funnits ett par spridda jag sett dyka upp med resdagar i Aug/Okt. Inte haft något eget intresse av att boka men möjligheten har definitivt varit där.
Känns snarlikt hur det har varit till och från med CPH-ICN.Det verkar finnas en hel del bonusplatser på denna rutt nu. Dock verkar det omöjligt att boka enkel BOM-CPH trots att det finns platser om man söker t.o.r. Är det jag som gör något fel eller har SAS bestämt sig för att inte släppa dessa resor?
SAS behöver godkännande från indiskt DGCA för att sälja biljetter i Indien och för SAS-flygningar ut ur Indien. De väntar förmodligen på det godkännandet, och det godkännandet sker bara om SAS uppfyller kraven.Kan meddela att det inte heller på telefon går att boka enkel bonusresa BOM-CPH. Försökte med flera agenter men ingen lyckades. Fick flera anledningar till varför detta inte går. Den sista agenten, som faktiskt verkade ha koll och verkligen ville hjälpa mig, försökte kolla upp varför. Han menade att det beror på att SAS "inte har tillstånd att boka enkel BOM-CPH". Kan detta stämma?
Efter vad jag kan se så går det inte heller att boka denna sträcka för pengar.
Tråkigt hur som helst då det blir svårare att sy ihop en vettig resa.
Tack för för att förklarar detta! Hade ingen aning.SAS behöver godkännande från indiskt DGCA för att sälja biljetter i Indien och för SAS-flygningar ut ur Indien. De väntar förmodligen på det godkännandet, och det godkännandet sker bara om SAS uppfyller kraven.
I april månad skyndar regeringen i Delhi sitt arbete innan skollovet börjar från maj till slutet av juni.