Senaste nytt

Bäst Skyteam lounge i Bangkok?

helgonet

Medlem
Sist jag reste från BKK var med Star Alliance och som Senator. Nu med Skyteam Elite Plus i ena handen och Business-biljett med SAS i andra handen tänkte jag utforska Skyteams loungeutbud.

Vilken lounge anses vara den bästa? Air France sticker ut på Skyteam.com med alla i alliansens loggor, det hintas om att det är dit jag borde bege mig. Ges jag tillträde till samtliga lounger (som har öppet) som nämns på Skyteam.com eller finns restriktioner jag bör känna till? Har ett par timmar att slå ihjäl, vore kul att titta in i dem alla. Förutom Royal Orchid, som jag inte riktigt känner att jag behöver återbesöka.

Singapore Airlines lounge är den bästa som du kan komma in i. Detta tack vare samarbetet mellan Singapore och SAS. Bartender och bra utbud på mat.

Thais lounger är också bra, maten kanske snäppet bättre än Singapore, i några av dem finns det bartender också. Men gillar hårdvaran, design bättre hos Singapore.

AirFrance var det dåligt med plats och begränsat matutbud.

Miracles lounger tar du i nödfall.

Jag har inte tillgång till Singapore Lounge där, men har varit tusen gånger i Air France/KLM lounge, den är inte så bra. Sämsta toaletterna och showers, super trångt,

China Airlines ligger rätt nära AF loungen och har de gånger jag varit på BKK alltid varit nästan tom, samt haft mycket bättre mat. Brukar också finnas färska kokosnötter, som jag brukar smyga med ut för att dricka på flighten. Enda minus är att det inte finns någon toalett i loungen

Singapore Airlines lounge är den bästa som du kan komma in i. Detta tack vare samarbetet mellan Singapore och SAS. Bartender och bra utbud på mat.
Singapores Silverkris är min favorit på BKK (utav de jag testat), har spenderat många timmar där, gillar speciellt deras mysiga arbetskrypin med plats för laptop på liten bänk.

Framgår denna tillgång till loungen någonstans på SAS hemsida eller annanstans? SAS hänvisar endast till Air France och Miracle Lounge, samt nämner Silverkris lounge vid resa med Singapore Airlines.

China Airlines ligger rätt nära AF loungen och har de gånger jag varit på BKK alltid varit nästan tom, samt haft mycket bättre mat. Brukar också finnas färska kokosnötter, som jag brukar smyga med ut för att dricka på flighten. Enda minus är att det inte finns någon toalett i loungen
Topp, ska kika in China Airlines!

Singapores Silverkris är min favorit på BKK (utav de jag testat), har spenderat många timmar där, gillar speciellt deras mysiga arbetskrypin med plats för laptop på liten bänk.

Framgår denna tillgång till loungen någonstans på SAS hemsida eller annanstans? SAS hänvisar endast till Air France och Miracle Lounge, samt nämner Silverkris lounge vid resa med Singapore Airlines.

Topp, ska kika in China Airlines!
Finns info på https://www.sas.se/reseinfo/pa-flygplatsen/lounger en bit ner:

Singapore Airlines-lounger (SilverKris)​

Resenärer som flyger i Business med SAS eller Singapore Airlines, samt EuroBonus Guld- och Diamant-medlemmar, har tillgång till SilverKris Lounge.

Jag måste nog gå emot de flesta här, tycker AF-loungen har bäst mat av alla jag provat (Thai, AF, Miracle, Turkish, EVA och Singapore), men Thai bäst om man vill ha lugn o ro iom att den är så stor!

China Airlines loungen verkar bara vara för CI och KL, eller kan man komma in med andra flygbolag också?

Jag måste nog gå emot de flesta här, tycker AF-loungen har bäst mat av alla jag provat (Thai, AF, Miracle, Turkish, EVA och Singapore), men Thai bäst om man vill ha lugn o ro iom att den är så stor!

China Airlines loungen verkar bara vara för CI och KL, eller kan man komma in med andra flygbolag också?
Kommer in på China Airlines om man flyger valfritt SkyTeam bolag i C/F alternativ har ST E+, precis som andra lounger. Kommit in där när jag flugit både AF och SK utan några problem

Kommer in på China Airlines om man flyger valfritt SkyTeam bolag i C/F alternativ har ST E+, precis som andra lounger. Kommit in där när jag flugit både AF och SK utan några problem
Fortfarande helt lost på vilka lounger som är ok med SkyTeam.... Det är väl inte helt öppnat som Star Alliance eller har jag missat nån uppdatering?

• Gilla
Reactions: ebd
Toppen