Senaste nytt

Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

Är det inte uppställningsplatserna borta vid T2 som har fått lite baracker att kalla "gateområde"?

Här alltså: https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=665281&n=6615218&z=12&mapprofile=flygbild&layers=[["7"]]
Det kan nog stämma då jag hittat följande i Swedavias Extranät:

Bilden som du hänvisar till verkar även stämma överens med detta dokument för uppställningsplatserna för planen på ramp D/E:

Liv och rörelse idag vid flygbussarnas avlämningsplats vid T5, en hel del neonjackor där. Så att nya busskurer kommit in och jag tror vi snart kommer ha påstigning där.

Nåt jag inte prövat är att gå på den gamla infartsvägen fram till terminalens entré, är det möjligt/tillåtet? Någon som gjort det?

Flixbus skriver följande på sin hemsida:

1773508275597.png

Hittade inte på en snabb kik ifall detta gäller Flygbussarna också, men skulle vara överraskad ifall det inte allt flyttas på en gång. Oklart med långdistansbussarna.

• Gilla
Reactions: hco
1773909425410.png
1773909468368.png

Grön plupp för Flix och andra för Vy.

Finns det en ny väg för Bussar eller ska dom åka in i den vanliga parkeringen?

Inte lång tid tills Mats Johannesson tillträder som VD för Swedavia.

Han har en civilingenjörsexamen från Chalmers tekniska högskola och har tidigare varit vd för MTR Express samt haft flera ledande roller inom logistik och transport.

Känns som ledande roller inom logistik och transport kan vara ett vinnande koncept, det är i alla fall nåt som saknats hos Swedavia som tycks tro de driver shoppingcentrum med sedvanliga trafikproblem.

Toppen