Senaste nytt

SAS mactchar Finnair & Air Baltic - Diamond till 2028 via challenge

Känns väl ändå rimligt när det är krav på Platinum / Lumo hos Finnair. I alla fall om man jämför med andra statusmatchningar. Jag fick ju Thai guld i två år utan att flyga en enda flight tex.

Jag håller väl visserligen med dig men var det inte 6 flyg som LH krävde kontra 100 som krävs för senator?

Jannes bidrog med kontext som var väldigt viktigt, att man var tvungen att ha en viss statusnivå innan.

LH's SEN matchning var också galet generöst, men då bör det tilläggas att M&M är ett program med långt större kapacitet än EB.

Känns lite absurbt med Diamond för 9 flygningar, kontra 90 om man ska lösa det på vanligt sett. Vi vet att Guld varit lite urholkat ett tag men det här får det att se ut som att man försöker verkligen skrapa ut det sista av programmet.
Spontant tänker jag mig man försöker fånga vissa longhaul-kunder med denna typ av matchning? Då är ju nio flyg helt plötsligt inte lika få.

Edit, såg din kommentar kring existerande status först nu. Men ja, det var så jag tänkte. Kunder som idag når hög status genom att mellanlanda (eller utgå) på någon hub kan nu byta denna mot SASs hub istället.

Sen är frågan hur många Finnair Platinum kunder tror man är intresserad att flyga 9 flyg med SAS för få ett Diamant. Det är inte så himla lätt att få ett Platinum hos Finnair ganska hög spend. Helt rätt matchning om man nu försöker locka över några av dessa kunder.

Länken verkar ändå vara död nu när jag provade till min fru.

Last edited:
Sen är frågan hur många Finnair Platinum kunder tror man är intresserad att flyga 9 flyg med SAS för få ett Diamant. Det är inte så himla lätt att få ett Platinum hos Finnair ganska hög spend. Helt rätt matchning om man nu försöker locka över några av dessa kunder.

Länken verkar ändå vara död nu när jag provade till min fru.
Man får ju statusen gratis ett tag, sen behövs 9 flighter för att förlänga.

Toppen