Senaste nytt

SAS Eurobonus mastercard, nya villkor från 15 november

Fick faktura för period med slut i slutet av februari, betaldatum 31 mars.
Går in på appen, den säger nästa bryt är 19 APRIL.

Så kommer jag få en ny faktura för 28.2-19.3 med betaldatum 31.3 eller blir det 28.2-19.4 som är perioden med betaldatum 30.4?

Snygg med kampanj som sträcker sig 16-22.3, dvs över periodbrytet om man har det 19.3.

Så kommer jag få en ny faktura för 28.2-19.3 med betaldatum 31.3 eller blir det 28.2-19.4 som är perioden med betaldatum 30.4?

Snygg med kampanj som sträcker sig 16-22.3, dvs över periodbrytet om man har det 19.3.

Fakturan blir 28.2-19.4 med betaldatum 30.4.

fick samma information i appen

Fakturan blir 28.2-19.4 med betaldatum 30.4.
fick samma information i appen
Nu har jag inte fått ngn faktura än men utgick från att den sträcker sig from 31/1-17/3 (eller 19/3) med förfallodatum 30/3?

Fick mail nyss.
IMG_7245.png

#meetoo

Tydligt kommunicerat åtminstone.
Undrar lite hur kunder kommer att reagera. Att få några dagar på sig från faktura till betalning känns udda för mig, men kanske är det "normalt" i en digital värld. Tiden när man fick en pappersfaktura med inbetalningskort och sedan skrev betalorder och postade till bankgiro är ju förbi!

Formuleringen "förfaller omkring sista bankdagen" är rätt udda. Kan den förfalla 26 mars tex eller 4 april?!

Last edited:
Formuleringen "förfaller omkring sista bankdagen" är rätt udda. Kan den förfalla 26 mars tex eller 4 april?!
Om man tittar i deras FAQ så verkar det som att det alltid är sista bankdagen i månaden för alla hittills publicerade förfallodatum. Jag stör mig betydligt mer på att brytdatum flyttar runt i månaden...

IMG_0482.jpeg

Om man tittar i deras FAQ så verkar det som att det alltid är sista bankdagen i månaden för alla hittills publicerade förfallodatum. Jag stör mig betydligt mer på att brytdatum flyttar runt i månaden...

...
Aha, det var alltså en hedgning. Det skulle alltså stå "sista bankdagen i månaden" och de är ju faktiskt "omkring sista dagen i månaden" så någon tänkte att det var bäst att kobinera de båda till en mening...

Ja, rena gökboet att flytta brytdagen. Någon har räknat på att verkligen optimera brytdatum. De kunde ha satt 15.e eftersom det ger tillräckligt lång framförhållning för att hinna körningar mm, men då blir det upp till 5 dagar med transaktioner som hamnar på nästa månad och har man panik i att optimera kassaflödet så har man.

Tack, det är också mitt antagande. Kul med 2 månaders betaltid på vissa grejer då.

Hur blir EB-intjäningsperioderna här då? De minimi 500 poäng man ska få? Rörigt värre.

Ja, tänkte på det också.
För jag redan hamnat på den nya period nu, så har inte fått fakturan än men poäng kom som vanligt.

Så det verkar så att faktura period ändrar till 2 halv månader men poäng period blir fortfarande en hel månad.
Så som det var innan, fakturan var aldrig en hel månad pga helger osv men poäng var alltid kopplat till transaktioner i kalendermånaden.
Så nu blir väldigt rörigt ju!

Toppen