Senaste nytt

Ny på Oneworld / Avios - Behöver hjälp!

Nu försöker jag boka i alla fall men får detta felmeddelande "Purchase configuration missing in admin for the following stations : CPH"
Någon som känner igen?

Tycker skatterna är rätt höga också men det är väl så när man blivit bortskämd med Eurobonus.
Har dom en bokningsavgift typ, eller vad är detta? Redemption Fee DKK 4,624.00
Är det med QR? Danskarna har ju lite högre skatt generellt än Sverige. Men det lät saftigt om det var för en person.

Är det med QR? Danskarna har ju lite högre skatt generellt än Sverige. Men det lät saftigt om det var för en person.
Sorry det var ju ganska relevant att ta med när man beskriver ett felmeddelande. Japp med QR och det verkar som en bokning har skapats för platserna är inte kvar men kunde inte betala så fick inga biljetter. Kan ju glömma att få tag på deras kundtjänst nu. :/

Totala skatterna blev dryga 10kkr (drygt 7DKK) för två personer så det stämmer säkert tyckte mest att det var lite märkligt med en så hög ”redemption fee”.

det verkar som en bokning har skapats för platserna är inte kvar men kunde inte betala så fick inga biljetter.
Platserna verkar komma tillbaka efter ett par timmar eller så, så jag har roat mig med att testa lite olika varianter. Safari och chrome ger samma resultat, däremot i appen (iOS) så kommer man vidare till betalsteget, jag valde Apple Pay och fick därefter felmeddelandet igen. Testade då att välja ”other payments” och därefter Apple Pay igen. Samma felmeddelande igen. Dryga 20 tusen som reserverats på Amex dock (minns tillbaka på tiden då man hade betalkortet och inte behövde bry sig).

Men när jag avbryter processen ser jag att det ligger en bokning i appen. Nu har jag fått en PNR! Men poängen har också dragits två gånger så jag kan inte göra nästa bokning eftersom poängen är slut. Sen vet jag inte om den har biljetterats heller för har inte fått något mail alls.

Ju mer jag testar nya flygbolag ju mer börjar jag tänka att SAS kanske ändå har ett av flygbranschens bästa IT.

Toppen