Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Jag har sett frågan beröras tidigare men hittar den inte för just Berlin - vara kvar på airside eller gå igenom säkerhetskontrollen?

Åker GOT-ARN-CPH-BER-CCPH-ARN.-GOT på fredag. Genomgående bokning med 45 min i BER
Kan jag stanna airside i Berlin eller behöver jag gå ut och igenom säkerhetskontrollen igen? Vad är er erfarenhet?

Gjorde samma resa för några år sedan men minns inte hur jag gjorde då och det är säkert ändå inaktuellt.

Tack

Jag har sett frågan beröras tidigare men hittar den inte för just Berlin - vara kvar på airside eller gå igenom säkerhetskontrollen?

Åker GOT-ARN-CPH-BER-CCPH-ARN.-GOT på fredag. Genomgående bokning med 45 min i BER
Kan jag stanna airside i Berlin eller behöver jag gå ut och igenom säkerhetskontrollen igen? Vad är er erfarenhet?

Gjorde samma resa för några år sedan men minns inte hur jag gjorde då och det är säkert ändå inaktuellt.

Tack
Om inget ändrats kommer du ut airside och bara gå till gate igen.

Tack
Gjort precis den resan vid nått tillfälle.
Den gaten vi hade på BER var precis som utformning som på GOT. Klev av planet och svängde in i fållan för Boarding 10m efter man kommit in i terminalen. Snabbt och lätt.

En annan fråga är om SAS har ändrat bonusen för Conscious Traveler till vanliga Eurobonus poäng i stället för Nivåpoäng som det var tidigare? Dvs nu får man inte några nivåpoäng?

Du får både bonus och levelpoäng, fick sista steget för ett par dagar sedan med biobränsle tillagt.

Strålande att höra då jag också tog sista steget igår. Får bara vänta en månad och hoppas på det bästa men det ju bra på alla som kommenterat här.

Iom förändringen från Plus --> Premium, tänker jag rätt att man får mer poäng för feederflyg (ARN/OSL - CPH) när man bokar Longhaul i premium?

Tidigare var det 700 och 850 i klass A Plus/Premium, men eftersom triangelflygen är Business så finns inte Premium, så får man då istället 1000 nu? Ifall någon flygit Premium i LH på sistone och kan ta en titt?

Iom förändringen från Plus --> Premium, tänker jag rätt att man får mer poäng för feederflyg (ARN/OSL - CPH) när man bokar Longhaul i premium?

Tidigare var det 700 och 850 i klass A Plus/Premium, men eftersom triangelflygen är Business så finns inte Premium, så får man då istället 1000 nu? Ifall någon flygit Premium i LH på sistone och kan ta en titt?
Stämmer att man får (minst) 1 000 poäng för anslutningsflyg inom Skandinavien när man flyger Premium på interkontinentala flyg med SAS. Man har också tillträde till lounge för anslutningsflyget (men inte för långa benet).

Toppen