Senaste nytt

Minskat resande till USA p.g.a. läget där?

Tyvärr kan vi inte, under nuvarande administration, lita på att DHS korrekt återger vad som faktiskt hänt. Så detta är bara ytterligare en röst i mängden.
Men när det stod i tidningen vad som hände henne var det helt sant, många här tyckte det i alla fall... Nu fick vi den andra sidan och den gamla tanten var inte så oskyldig som hon vill framställa sig själv. Stannat för länge på ett visum, sen då ev ljuga nästföljande ESTA, ja då kan man råka illa ut.

Längden hade väl att göra med federal shutdown, tror inte USA vill ha folk där längre än nödvändigt.

De förtydligade att visumet utfärdades under den tidigare administrationen, och det antyddes väl då att det inte är en garanti på att visumet längre är godtagbart.

Jag har ingen insikt i det aktuella fallet, men just detta tycker jag att de brukar vara väldigt tydliga med både vid ansökan om ESTA och visum att visumet i sig (oavsett vem som bodde i Vita Huset när det utfärdades) inte är en garant för att man får resa in i landet, utan det slutgiltiga beslutet om godkännande av inresa är upp till CBP vid varje inresetillfälle.

Men när det stod i tidningen vad som hände henne var det helt sant, många här tyckte det i alla fall... Nu fick vi den andra sidan och den gamla tanten var inte så oskyldig som hon vill framställa sig själv. Stannat för länge på ett visum, sen då ev ljuga nästföljande ESTA, ja då kan man råka illa ut.

Längden hade väl att göra med federal shutdown, tror inte USA vill ha folk där längre än nödvändigt.
Du lyckas ju gissa lika vilt samtidigt som du beskyller andra för att gå på första utsaga.

Du lyckas ju gissa lika vilt samtidigt som du beskyller andra för att gå på första utsaga.
Var gissat jag vilt? Hon hade tydligen stannat för länge under ett tidigare visum. Något hon så klädsamt glömde berätta för tidningen. Det är väl bara att erkänna att inte heller denna snyfthistorien höll för en närmare granskning!

@JacobGBG, Du orkade kanske inte läsa hela artikeln, den var ju ändå ganska lång, men där står det följande:

He had already contacted the UK Foreign Office, who eventually told him there was no way his parents could be released while the federal government shutdown was ongoing; it ran from 1 October to 12 November.

Så jag skulle inte säga att jag gissar hej vilt, snarare läser jag hela artikeln vi diskuterar och inte bara rubriken.

@JacobGBG, Du orkade kanske inte läsa hela artikeln, den var ju ändå ganska lång, men där står det följande:

He had already contacted the UK Foreign Office, who eventually told him there was no way his parents could be released while the federal government shutdown was ongoing; it ran from 1 October to 12 November.

Så jag skulle inte säga att jag gissar hej vilt, snarare läser jag hela artikeln vi diskuterar och inte bara rubriken.

Nu verkar du lite förvirrad. Du svarade mig angående DHS tweet. Vet ej vilken artikel du syftar på. Det är ok att vara en smula emotionellt investerad i detta men jag kan inte bemöta straw men.

Kontentan är densamma. Vi kan tyvärr ej lita på officella bud från Amerikanska myndigheter under nuvarande administration.

Nu verkar du lite förvirrad. Du svarade mig angående DHS tweet. Vet ej vilken artikel du syftar på. Det är ok att vara en smula emotionellt investerad i detta men jag kan inte bemöta straw men.

Kontentan är densamma. Vi kan tyvärr ej lita på officella bud från Amerikanska myndigheter under nuvarande administration.
Okej, du har alltså inte läst artikeln som allting handlar om, utan du svarar bara McFace att man inte kan lita på DHS. Jag trodde du var påläst och visste vad det handlade om, då ber jag om ursäkt för att jag felaktigt trodde det.

Men tillbaka till min ursprungsfråga, du skrev att jag gissade hej vilt, jag undrade när jag gjorde det och du citerade då mig när jag skrev att längden berodde på federal shutdown (hur du nu kunde förstå något av det då längden inte nämndes i inlägget från DHS…). Förstår nu att du aldrig läst den artikeln och inte vet vad vi diskuterade men vi kan ju vara överens om att du hade fel när du skrev att jag gissade hej vilt.

Om du vill ha en konstruktiv diskussion så läs artikeln och DHS svar så kan vi ju diskutera faran eller icke-faran med att resa efter det och så slipper du kommentera mig som person och kan istället diskutera sakfrågan.

Toppen