Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

Jag kom mig inte för att ta foto på förmiddagens bricka på SK1419 mellan Stockholm och Köpenhamn men den var så kall att olivoljan i den lilla flaskan på brickan inte var flytande...

CDG-CPH lunchtid
Ärt-röra med chilli - God
Grillad kyckling med gochujang sås - God, med bett i!

Creme Brulee - God
IMG_20260222_122915_copy_3008x3757.jpg

Vegetarisk geggamoja skulle jag beskriva det som...Hoppas jag lyckas undvika den i fortsättningen.
Bästa sättet att undvika den är att lämna tydlig feedback, tex genom att scanna QR-koden på baksidan som länkar till appen där det då öppnas en möjlighet att ge feedback just på maten. Går också att använda "Rate your trip" som man hittar i appen om man klickar in på resan under "Recently flown trips", men den är nog mer tänkt för generell feedback för själva resan.

Av någon anledning tycker de att denna rätten inte bara är bra utan också tillräckligt stor för de riktiga långa flygen. De kör denna på flera 3h+ linjer som ett "light meal", dvs på tider när de förväntar sig att resenärerna inte är hungriga.

ATH - CPH SK778 (eftermiddags flight) från förra veckan
Inte direkt mättande med tanke på det är en flight över 3h.
Vegetarisk geggamoja skulle jag beskriva det som...Hoppas jag lyckas undvika den i fortsättningen.
Visa bifogad bild 173093

Älskar saker som serveras utan någon form av protein alls. Jag har ingenting emot att maten som serveras är vegetarisk, men den måste fortfarande vara balanserad.

Men SAS är inte så bra på det. Inte så många andra flygbolag heller för den delen. det är pasta med tomatsås som kallas olika saker oftast.

Någon som har koll på hur man laddar upp större bilder nuförtiden. Skulle ladda upp lördagens CPH ARN men nu funkar det inte längre enligt det gamla sättet

Toppen