Senaste nytt

Best Western USA hackad, bedrägeri försök i Sverige nu

Första information online från UK är från 21 januari. Känns fortfarande mer sannolikt att läckan startade utanför Norden.

Första information online från UK är från 21 januari. Känns fortfarande mer sannolikt att läckan startade utanför Norden.
Om du läser nyhetsartikeln så får du svar på dina farhågor. Catfish-metoden är inte unik för BW Nordics, utan har såklart använts tidigare på andra hotell (och kedjor), inkl nåt hotell i UK som du har en svaghet för.

Om du läser nyhetsartikeln så får du svar på dina farhågor. Catfish-metoden är inte unik för BW Nordics, utan har såklart använts tidigare på andra hotell (och kedjor), inkl nåt hotell i UK som du har en svaghet för.
Jag är kanske lite trög, eller inte 100 på svenska, men jag förstår inte riktigt vad du skriver. Vilka farhågor? Vilken nyhetsartikel? Jag har ingen svaghet för något hotell i UK. Läste bara en artikel som är några veckor gammal att BW UK hade blivit hackad och kunderna blev kontaktade via Whatsapp. https://www.doncasterfreepress.co.u...-over-whatsapp-scam-after-data-breach-5484860

Kommer vara många som åker dit för är ju rätt vanligt att hotell använder tredjeparts-mjukavara/sidor för att hantera betalning/incheck etc. Under min vistelse nu på Hobo t ex använder de mews.com-url för allt möjligt.

Toppen