Senaste nytt

Sökes: Awardresa till Tokyo , Osaka, Cebu eller liknande destination

Jolibee

Medlem
1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
2. Var är din destination? Tokyo , Osaka , Cebu
3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
4. När vill/behöver du resa ut? Utresa Juni/Juli 2026
5. När vill/behöver du komma hem? 31 Juli
6. Hur länge vill du vara borta? 2-4 veckor
7. Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna, 2 barn (ett på 10 år och ett på 5 år)
8. I vilken kabinklass? economy
9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? gärna Qatar eller Finnair
10. Vad är din budget? (per person): Cirka 7M MR
10. Vad är det viktigaste för dig? Undvika allt för mycket strul/väntetider på flygplatser då jag reser med barn
11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Hej alla poängjagare!

Jag är novis när det kommer till att boka awardresor, men har lurkat på forumet ett bra tag. Mina övervakningar där har haft blandade resultat och tänkte därför fråga om råd av er som kan.

Du bör kunna hitta något med Finnair till Osaka om du agerar snabbt. De har 4 ekonomiplatser under första vecka i juni (därefter är det rätt tomt Arlanda till Osaka) Finns flyg hem den 27 och 28 juni.

1769343930656.png

Flygtiderna verkar bra, inga långa mellanlandningar.
Agera snabbt. Platserna för returflyget lär inte vara kvar särskilt länge.

Tänk också att det kan ta tid att skicka poäng/miles/avios emellan olika bolag. Vissa kräver även att kontot ska ha existerat i minst 30 dagar. Du bör skapa alla konto direkt nu även om du är osäker om du komma att behöva de.

Lyckas du inte kan du troligen har economy platser utan problem till sommaren 2027 med Finnair eftersom de släppa platser konsekvent nästa varje dag typ 11 månader i förväg. Vet bara inte om det har blackout dates in july/augusti, har aldrig försökt att söka på den perioden. Det är mest Business Class platser som försvinner snabbt, men semester tiden är alltid svårt

Toppen