Senaste nytt

Letar betal flygbiljetter från Stockholm - Colombo i Mars-April 2026

Shxhani

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? ARN
  • Var är din destination? CMB
  • När vill/behöver du resa ut? 13-18 mars 2026 3+/-
  • När vill/behöver du komma hem? 3-10 april 2026 3+/-
  • Hur länge vill du vara borta? Minst två veckor, ca tre veckor.
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Ingen preferens, billigaste möjligaste betalbiljett. Guldstatus finns hos Skyteam. (Vill undvika Indien/Indiska flygbolag så gott det går)
  • Vad är din budget? (per person) 8000 kr
  • Vad är det viktigaste för dig? Billigaste flygbiljetten + fullservicebolag.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Jag är öppen för stopovers.

Last edited:
Bättre du sparar pengar en månad till och kör med Qatar eller Emirates för 12-15 tusen om du inte gillar Indien. Alternativet är att åka slalom i Mellanöstern med lite olika bolag i 23 timmar och tre byten. Spara nervcellerna och spendera lite till.

Bättre du sparar pengar en månad till och kör med Qatar eller Emirates för 12-15 tusen om du inte gillar Indien. Alternativet är att åka slalom i Mellanöstern med lite olika bolag i 23 timmar och tre byten. Spara nervcellerna och spendera lite till.
Jag har möjlighet att lägga mer pengar per biljett, anledningen till att jag frågar här är att priserna runt den perioden verkar skifta väldigt mycket. Jag ville därför gärna få hjälp med ett smartare sätt att söka eller någon metod för att ringa in när priset brukar vara rimligare. Det finns duktiga proffs på det här forumet som kan söka mer avancerat än vad jag lärt mig hittills.

Har sett Air China från ca 5500 kr/pp, Etihad från 7100 kr/pp.

För min del handlar det om att resa i ekonomi och bara ta mig fram till destinationen. Då känns det inte motiverat att lägga 4-7 tusen kronor extra “bara för att”, när de pengarna gör större nytta på plats eller till annat. Om du har konkreta tips på hur man kan hitta ett bättre pris t.ex. hur man bör tänka kring datum, rutter eller sökstrategi tar jag gärna emot det :)

Jag har möjlighet att lägga mer pengar per biljett, anledningen till att jag frågar här är att priserna runt den perioden verkar skifta väldigt mycket. Jag ville därför gärna få hjälp med ett smartare sätt att söka eller någon metod för att ringa in när priset brukar vara rimligare. Det finns duktiga proffs på det här forumet som kan söka mer avancerat än vad jag lärt mig hittills.

Har sett Air China från ca 5500 kr/pp, Etihad från 7100 kr/pp.

För min del handlar det om att resa i ekonomi och bara ta mig fram till destinationen. Då känns det inte motiverat att lägga 4-7 tusen kronor extra “bara för att”, när de pengarna gör större nytta på plats eller till annat. Om du har konkreta tips på hur man kan hitta ett bättre pris t.ex. hur man bör tänka kring datum, rutter eller sökstrategi tar jag gärna emot det :)
Om du kan få det för 5500 med CA, kör på dom dårå iom att du föredrar att spara lite. Blir liten omväg men dom sparar ändå lite tid iom flyger över Ryssland. Dessutom antar jag att CA är en av de få du kan få till med endast 1 mellanlandning, så omvägen kompenseras ändå med det. Thai är nog bra mycket dyrare, men de hade varit ett alternativ också

Finns inte så mycket hokus pokus att göra med så kort framförhållning, oddsen att det kommer någon super rea är låg for resa 1 månad från nu.

Hittar du 5500 via Kina är det nog svårslaget i pris, om du nu vill nyttja ett alternativ som går över Ryssland för att spara pengar.

Jag rekommenderar inte ekonomi biljetter :cool:
Men på vornesitzen.de finns gulf air business från Tyskland till Colombo för 1900 euro
IMG_2201.png

Toppen