Senaste nytt

Vilken är den ”optimala” Business Class-flygningen inom Europa med SAS?

Hinner knappt äta upp frukostlådan innan den skall samlas in igen. Men alltid skönt att sitt längst fram :rolleyes:
Ja, och man kan inte få något annat från menyn. Bad om en proteinbar istället för lådan sist men det gick så klart inte pga för kort flygning för att menyn ska vara tillämplig. Då kanske ni inte borde ha menyn framme och i menyn skriva att de där grejerna är tillgängliga på alla flygningar.

Ja, och man kan inte få något annat från menyn. Bad om en proteinbar istället för lådan sist men det gick så klart inte pga för kort flygning för att menyn ska vara tillämplig. Då kanske ni inte borde ha menyn framme och i menyn skriva att de där grejerna är tillgängliga på alla flygningar.
Det kommer ju uppdateringar på detta i nya menyerna som nu finns ute där det står vad som gäller.

Att de skulle samla in alla menyer på kortare flyg och lägga fram på längre är av förståeliga skäl inte något som kommer prioriteras.

För egen del kunde de gärna skrota business upplägget på rutter som Köpenhamn-Stockholm och Stockholm-Oslo. I mina ögon är det fullständigt meningslöst med servering av måltid på så kort en sträcka. En bättre sandwich än Polarrullen och den där senaste Polar sandwich och sen en bit finchoklad till kaffet som gärna får serveras i porslinsmugg hade jag tyckt skulle vara passande. Blockad mittensäte är ju vara bra men jag tycker inte att det är ett must.

Så i mina ögon borde de gå tillbaka till Plus-konceptet i Skandinavien. Men om vi pratar om flygningar med en flygtid över två timmar är det en annan sak.

Men smaken är ju som baken...

Att de skulle samla in alla menyer på kortare flyg och lägga fram på längre är av förståeliga skäl inte något som kommer prioriteras.
Fast det var exakt det man gjorde de första månaderna. Menykorten plockades bort från alla stolsfickor i business (och placerades ovanför säte 1D), och lades sedan tillbaka vartefter gardinen flyttades. Dock verkar det som att man upphörde med detta runt jul.

Fast det var exakt det man gjorde de första månaderna. Menykorten plockades bort från alla stolsfickor i business (och placerades ovanför säte 1D), och lades sedan tillbaka vartefter gardinen flyttades. Dock verkar det som att man upphörde med detta runt jul.

Kabinpersonalen fick nog förslitningsskador på tummarna eller nåt av allt det tunga arbetet.

Tack för alla input i frågan. Verkar som vi är överens om att 2,5-3,5 timmar är det optimala – tillräckligt långt för att hinna njuta av mat, dryck och servicekonceptet men inte så att det blir för långdraget. Stockholm-Barcelona, Madrid och Aten nämns återkommande vilket känns som bra alternativ.
Intressant med tipset om leisure-tunga rutter också, antagligen bättre service när businesskabinen inte är fullpackad med affärsresenärer.
Tror jag siktar på någon av de längre rutterna för att verkligen få uppleva konceptet ordentligt. Tack igen!

Toppen