Senaste nytt

Lufthansa tester ”sovesofa” på økonomiklasse

pep

Medlem
Lufthansa-sleepers-row-620x309.jpg

Set idag paa Lufthansa tester ”sovesofa” på økonomiklasse - CHECK-IN.dk

Någon som har testat Lufthansas Sleeper row?

Sleepers Row​

Make yourself comfortable and enjoy more space and comfort on your flight. Lufthansa Sleeper’s Row gives you whole row of three or four seats in Economy Class on long-haul flights.

After pre-boarding, once on board you will be given your Sleeper’s Row set, comprising a thin mattress plus a Business Class-quality blanket and pillow. You can lie down, stretch out and enjoy the extra space for the entire duration of your flight.
On long-haul flights with a flight duration of approx. eleven hours or more, you can book Sleeper’s Row directly when you check-in or shortly before departure at the gate, subject to availability. Advance reservation is not possible.

Någon som förstår hur detta prissätts?
När jag får en egen sätesrad så sover jag minst lika gott som i business class, så skulle jag dessutom få en liten madrass och businessclasstäcke (även en seatbelt extender vore trevligt så att det går att spänna fast sig ordentligt fast man ligger ner) så vore detta helt klart intressant om det är rimligt prissatt.

Problemet med detta är väl just ”subject to availability. Advance reservation is not possible.”

Då bokar jag nog hellre premium än att chansa. Personligen skulle jag dock gärna se en trend där fler såna här lösningar erbjuds. Ofta som jag uppgraderar till C enbart för att sova, men betalar ju då ändå för mat som slängs och dryck som jag inte dricker.

Någon som förstår hur detta prissätts?
Dynamisk prissättning som jag förstår, huvud spann 150-250. De blockar en rad (=3 sleeper rows) och när check in öppnar görs det någon beräkning baserat på beläggning vilket pris de kan ta (om flighten är full blir det inga utan då släpper de blocken för att sälja platserna). Så funkade det tidigare iaf. Spontan gissning är att halvtomma flyg får det låga priset (eftersom det då är större chans att du ändå får en egen rad), såklart.

Air New Zealand har väl något liknande och där är jag ganska säker på att man kan förboka plasterna. Har dock ingen aning om pristillägget

För oss i övre längdspannet vore det perfekt om de hade kunnat tänka sig blocka en fyra i mitten också...
Det beror såklart på flygplanstyp, men det har de. Däremot kan du inte boka den separat utsn det blir lite lotteri på vilken man får.

Air New Zealand har väl något liknande och där är jag ganska säker på att man kan förboka plasterna. Har dock ingen aning om pristillägget
Japp, men det är betydligt dyrare på ANZ. Men de säljs både förbokat och som uppgradering.

Toppen