Senaste nytt

Sagt upp Amex kort (litet minus saldo)

Baggen

Medlem
Hej, hittade ingen annan tråd jag kände jag kunde ställa denna fråga.

Jag hjälpte min bättre hälft skaffa ett Amex Premium kreditkort, dels för att få en bonus så vi kan resa. Vi har nu sagt upp hennes kort, men det verkar finnas ett minus saldo -135kr. Och så står det "Kontot är avslutat och visar ett tillgodohavande, vänlig kontakta Amex för utbetalning av tillgodohavande" Alltså att amex är skyldig henne pengar. Står att man ska kontakta dom, men vi känner att vi inte orkar för en sån liten summa. Kan det bli några konsekvenser om man inte kontaktar dom?

Ofta räknar väl kreditkortsbolag med din skuld till dem, och ett negativt tal är då deras skuld till dig (tillgodo).
I så fall, inget händer om man inte ber att få det utbetalt. Vid något tillfälle kan Amex komma att göra något åt det, de brukar inte vilja sitta och hålla på tillgodon.

Det kan bli problem senare om ni någongång i framtiden vill skaffa Amex igen, gör det på rätt sätt direkt :)

Tack för alla svar, uppskattas med en sån snabb respons! Ni har övertalat mig, jag tar tag i detta.

Jag visste inte att man kan fortfarande logga in, så det kändes som en easyfix.

Tack alla!
Det var ny information för mig också. Så tack vare informationen i tråden fick jag också fixat återbetalningen av min plussaldo.

Det går också att föra över till annan Amexprodukt om man vill.

Men som andra skrivit ovan, det tar två minuter att fylla i formuläret på sidan.

Toppen