Nu syns det på länken att man ska få 20% extra, och man kan max köpa för 5000 åt gången. Innan var det valfri summa upp till 20000. Jag har provat köpt både innan och så nu en gång efter. Har fått bekräftelse på att det är beställt men inte fått några presentkort alls än. Vi får väl se vad som kommer, om det kommer något...
Bra med rabatt på presentkort. Det enda irriterande med dessa kort är när man ska avboka en resa. Jag har behövt kontakta supporten flera gånger för att få tillbaka värdet till ett fungerade presentkort. Och det kan ta veckor (iaf har det varit så för mig). Så man blir lite oflexibel, om man vill spontant ändra sin resplan.
Enligt mig borde återbetalningen för presentkort fungera exakt som poäng: dvs man får tillbaka värdet på en gång. Jag förstår att det bokföringsmässigt hos SAS hanteras som en vanlig betalning (verkar det som), men ur ett använderperspektiv är det oattrakivt, och talar emot att satsa för mycket på presentkort. Iaf för den som gillar flex-biljetter, och flexibilitet allmänt.
Första vändan beställde jag kvart över tolv i natt via länken i julkalendern och har inte fått något, så verkar kunna ta ännu längre tid.tog 3-4 timmar innan jag fick något
Max två stycken.Vet någon om man kan applicera flera presentkort i ett köp hos SAS? tänker på maxgränsen om 5000kr per presentkort..
Första vändan beställde jag kvart över tolv i natt via länken i julkalendern och har inte fått något, så verkar kunna ta ännu längre tid.
Du kan köpa upp till 10 presentkort åt gången för ett totalt belopp på 5 000 SEK.
Wow! De vill verkligen begränsa köpen. De har alltså byggt en funktion för att boka flera presentkort i ett köp, men samtidigt satt en max gräns på både varje kort och på total-summan. Dvs vill du ge bort ett kort på en lite dyrare resa så måste du in och göra flera köp.Tack för att du lade till presentkort med ett sammanlagt belopp på 5 000 SEK. Om du vill köpa fler kan du göra en ny beställning efter betalningen.