Senaste nytt

SAS Webshopping

Go kväll! Är ny i jakten på poäng och är en grej jag inte riktigt kommit underfund med trots att jag läst en del trådar och inlägg här på forumet, men antar någon här har svaret :)

Till frågan: Har jag förstått det rätt i att när jag beställer saker via SAS partners genom onlineshopen, så ska jag inom 48 timmar få ett mail med en bekräftelse att mitt köp har registrerats? Och om jag inte fått det mailet inom 48 timmar så måste jag efterregistera köpet för att få poäng?

Och så två följdfrågor: Om jag inte fått mailet med bekräftelse från SAS inom 48 timmar, kan köpet trots det ha registrerats eller har det då garanterat fallit mellan stolarna? Jag undrar i så fall hur jag bör registrera att jag signat upp för BookBeat, då formuläret efterfrågar ett ordernummer, vilket jag inte fått från Bookbeats välkommen-mail.
 
Go kväll! Är ny i jakten på poäng och är en grej jag inte riktigt kommit underfund med trots att jag läst en del trådar och inlägg här på forumet, men antar någon här har svaret :)

Till frågan: Har jag förstått det rätt i att när jag beställer saker via SAS partners genom onlineshopen, så ska jag inom 48 timmar få ett mail med en bekräftelse att mitt köp har registrerats? Och om jag inte fått det mailet inom 48 timmar så måste jag efterregistera köpet för att få poäng?

Och så två följdfrågor: Om jag inte fått mailet med bekräftelse från SAS inom 48 timmar, kan köpet trots det ha registrerats eller har det då garanterat fallit mellan stolarna? Jag undrar i så fall hur jag bör registrera att jag signat upp för BookBeat, då formuläret efterfrågar ett ordernummer, vilket jag inte fått från Bookbeats välkommen-mail.
Det enklaste är att gå in på onlineshoppen och sedan under "Mitt konto" för att se poäng som är på väg in. Det händer ibland att man inte får ett bekräftelsemail men att poängen ändå är på väg in korrekt när man kollar där.
 
Go kväll! Är ny i jakten på poäng och är en grej jag inte riktigt kommit underfund med trots att jag läst en del trådar och inlägg här på forumet, men antar någon här har svaret :)

Till frågan: Har jag förstått det rätt i att när jag beställer saker via SAS partners genom onlineshopen, så ska jag inom 48 timmar få ett mail med en bekräftelse att mitt köp har registrerats? Och om jag inte fått det mailet inom 48 timmar så måste jag efterregistera köpet för att få poäng?

Och så två följdfrågor: Om jag inte fått mailet med bekräftelse från SAS inom 48 timmar, kan köpet trots det ha registrerats eller har det då garanterat fallit mellan stolarna? Jag undrar i så fall hur jag bör registrera att jag signat upp för BookBeat, då formuläret efterfrågar ett ordernummer, vilket jag inte fått från Bookbeats välkommen-mail.

Du kan skriva ”N/A” vid ordernr om du inte har något ,bild på mailet brukar räcka som kvitto.
 
någon som haft problem med greenely poäng? jag bytte el leverantör när det var 10 000 poäng, fick mail att de var registrerat men nu är de borta från min sida över kommande poäng, misstänker det kanske är för jag bor i lägenhet men stod inget om krav på hus när den kampanjen var
Jag blev blåst och bytte direkt. Finns nånstans tidigare i denna tråd… poängen visades direkt under kommande men försvann efter en tid. Hörde av mig till SAS som hänvisade till Greenely för att det var de som hade nekat. Greenely såg samma sak men hade inte en aning om varför och de kunde inte göra något.
 
Jag blev blåst och bytte direkt. Finns nånstans tidigare i denna tråd… poängen visades direkt under kommande men försvann efter en tid. Hörde av mig till SAS som hänvisade till Greenely för att det var de som hade nekat. Greenely såg samma sak men hade inte en aning om varför och de kunde inte göra något.
Jag var snabb med att skaffa det så jag fick full poäng. Men nu står det att lägenheter inte kommer att få poäng.
 
Funderar att hitta en kattunge på helgen, men förstår inte om det är 4 månader eller 12 månader fix period? Nån som fattar?
Och det där med ID nummer, är det nödvändigt att ha nuförtiden? Hedvig ville inte sånt, klurig Petson...

 
Det enklaste är att gå in på onlineshoppen och sedan under "Mitt konto" för att se poäng som är på väg in. Det händer ibland att man inte får ett bekräftelsemail men att poängen ändå är på väg in korrekt när man kollar där.
Just det, har kikat där, glömde skriva det! Men så om inget dyker upp under "Poäng på väg" inom ett par dagar efter ett köp bör jag skicka en begäran då köpet antagligen inte registrerats, tolkar jag det som :D


Du kan skriva ”N/A” vid ordernr om du inte har något ,bild på mailet brukar räcka som kvitto.

Ahaa, så bra, då testar jag det. Tackar tackar!
 
Toppen