Fredah
Medlem
Jag pratade med Paul på diamond eventet om otydligheten kring vad man kan förvänta sig och att inte informera oftast gör att man blir besviken.Exakt. Var så han sade på eventet.
Hoppas de skärper till sig istället för att göra mer av ett lotteri. 2+2 plan går till "business" destinationer också, t x FRA och DUS.
Det sämsta är ju att de visat på 2+2 flyg tex mellan CPH och OSL att det går, förstör nu inte detta, utan sätt istället en tidsgräns, och inte en flygplanstypsgräns.
Han menade att det är svårt eftersom det är en stor matris och att just en tidsgräns inte funkar eftersom vissa plan har längre flygtid men samtidigt inte har ugn osv. Jag påpekade då att det är rätt sällan som SAS gör flygplansbyte (eller iaf typ av flygplan) och att man därför borde kunna publicera matrisen.
Blir det svårt att få en översiktsbild kan man med väldigt enkla medel skapa en sökfunktion med de variabler som krävs, eller en AI tjänst som man kan fråga, typ "what kind of service can i expect on SK753" eller "on my flight on Friday 28th going from Copenhagen to Gdansk".
Håller tummarna att jag lyckades övertyga honom och att det kommer förbättringar här.
Sen löser det ju inte att det automatiskt blir bättre service på vissa linjer men om matrisen säger en viss nivå så blir det enklare att hålla dom till svars för en leverans av det också.