Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag hade min första inrikes Premium förra veckan sedan nya konceptet och vet inte riktigt vad jag tyckte om snack basketen. Å ena sidan gillade jag verkligen nya marcipanchokladen...och jag förstår verkligen idén med en basket som ska kännas lite trevligare...
Fördelen är att man får mackan lite tidigare (leveransen från basket är snabb), och det är lite trevligare. Nackdelen är att man får vänta ännu längre på något att dricka till mackan,i och mer att man fortfarande ska ut med samma vagn som tidigare. Och leveranstiden på korta linjer var redan tidigare sådan att man ofta knappthhan börja äta innan det var skräpinplockning och landning on man satt på de bakre plus raderna.

Det är ju vansinne att "skruva ner" servicen på huvudstadstriangel mfl.

Och detta kommer man på nu? Bisarrt. Sälja det som business och leverera någon sämre än pluskonceptet?

Detta passar ju ingen. Anslutande från longhaul får alltså flyga en sorts ekonomi som skiljer avsevärt från longhaul-delen. Och affärsresenärer på kortdistans får lov att köpa business class för flera tusen extra och får mindre pn med plus?!

Om detta är vägen fram är det rent lurendrejeri att kalla det business. Då får de nog gå tillbaka och sälja Premium på allt inrikes och allt intra-skandinavien.

PS @Johan Hbg jag tror du och jag pratade på CPH eventetet, om just Stavanger och denna usla service?
Det gjorde vi!
Det går att göra servering, jag har fått fin bricka på OSL-CPH i 2+2, och dubbla serveringar vin från storflaska.
Men skall de inte ha BC på huvudstadtriangeln längre så får de även ställa in allt norr om Frankfurt. Vad blir det kvar då?

Verkligheten blir nu att vi är (eller på väg) tillbaka till ett lotteri vad som ingår / serveras. Precis som med Plus i förr, ibland ingår och serveras detta och ibland detta och ibland något helt annat.

Fördelen är att man får mackan lite tidigare (leveransen från basket är snabb), och det är lite trevligare. Nackdelen är att man får vänta ännu längre på något att dricka till mackan,i och mer att man fortfarande ska ut med samma vagn som tidigare. Och leveranstiden på korta linjer var redan tidigare sådan att man ofta knappthhan börja äta innan det var skräpinplockning och landning on man satt på de bakre plus raderna.
Ah. På min rutt så gick de med vagn och basket samtidigt...

Det gjorde vi!
Det går att göra servering, jag har fått fin bricka på OSL-CPH i 2+2, och dubbla serveringar vin från storflaska.
Men skall de inte ha BC på huvudstadtriangeln längre så får de även ställa in allt norr om Frankfurt. Vad blir det kvar då?

Verkligheten blir nu att vi är (eller på väg) tillbaka till ett lotteri vad som ingår / serveras. Precis som med Plus i förr, ibland ingår och serveras detta och ibland detta och ibland något helt annat.
Om det här är vad de kommer att göra för att "lösa problemet" så har de läst av publiken totalt fel på evening of conversation. Verkar helt galet att sabba konceptet direkt efter en så pass lyckad lansering.

Jag visade bilder från SVG för några som inte jobbade med catering / service concepts och de sa bara rakt ut att det var inget de ville servera som "business". Och att det absolut inte borde sälja som business.

Ah. På min rutt så gick de med vagn och basket samtidigt...
Det beror på purser, som jag förstått det. De kan välja att starta med mer personal i business och därmed köra mat och dricka på en gång. Och först när det är klart släppa över personal till ekonomi. Men jag gissar att för plus-service (både det som säljs som premium och som säljs som business) uppfattar inte ens purser det som viktigt att ha bra service i fram-delen av planen.

Jag visade bilder från SVG för några som inte jobbade med catering / service concepts och de sa bara rakt ut att det var inget de ville servera som "business". Och att det absolut inte borde sälja som business.

I Stockholm hade de ställt fram snack baskets för att visa upp dem på eventet och vad de kan vara fyllda med.

I Stockholm hade de ställt fram snack baskets för att visa upp dem på eventet och vad de kan vara fyllda med.
OK, så vad de tog med sig hem från CPH var att de skulle lösa problemet med expectation management. Tråkigt.

Kanske de jobbar efter principen "från missnöjda kunder till glödande fans", fast baklänges...

Toppen