Marcus01
Medlem
Besparingsrapporterna är intressanta. Hos min fd arbetsgivare inom universitetsvärlden hade vi för flera år sedan Nyman & Scultz, dom var bra, men jag drog alltid på munnen när jag såg besparingarna jag hade gjort. Av summan att döma verkade dom utgå från priset på en fullt flexibel biljett om man flög inrikes, så jag sparade ganska rejäla summor varje gång jag flög på billiga biljetter med surt förvärvade projektpengar.
Kollade även resepolicyn hos min nuvarande arbetsgivare inom högskolevärlden. Saxar följande "Den tid och pengar som läggs ned skall kunna försvaras på samma sätt som övriga resurser för att nå högskolans mål". Det är väl en lätt underdrift att säga att här finns det tolkningsutrymme om man är på det humöret![]()
Stämmer, besparingsrapporterna utgår ofta från full flex, däremot kan man även dra ut jämförelserapporter till höger och vänster mot tidigare resor till samma destination och samtidigt väga in parametrar som hur långt innan resan bokades osv. Vi kan i princip dra ut vilken typ av rapport som helst numera.
Ang. resepolicies så spricker dem oftast när man lägger in den meningen som du citerar, då kan man ju nästan skita i en policy och bara ha den enkla texten...