Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

Eftermiddagsavgång BRU-CPH i November
1763128553498.jpeg

Kvällsavgång CPH-ARN i November
1763128583549.jpeg

De var fö de som levererade Kalixlöjrommen, vart tog den vägen förresten

Ett smörrebröd med gurka är billigare än en burk Kalixlöjrom - det är nog svaret på vart den tog vägen...

(Jag vill minnas att det var något år när det var väldigt ont om löja vilket drev upp löjromspriset betydligt mer än tidigare och att det var ungefär då den försvann från menyn.)

• Gilla
Reactions: Gus
BRU–CPH 16 nov 15.10
Väldigt salt lax och väldigt salt majonnäs. Skumpa serverades sval men inte kall. Inget bröd, inget smör. Mycket god ostkaka. Trevlig service.

IMG_7942.jpeg

CPH–ARN 16 nov 18.00
– Vad är det som serveras i dag?
– Jaaa, vi fick inga menykort lastade så det får bli en surprise…

Varm måltid: Kyckling med koriander, ris och ärtor med koriander och blomkål/grönsaker med koriander. Allt toppat med koriander. Nej, tack. Ostarna och chokladkakan var bra. Varmt bröd serverades. Smör lastat. Trevlig service.

IMG_7946.jpeg

Ett smörrebröd med gurka är billigare än en burk Kalixlöjrom - det är nog svaret på vart den tog vägen...

(Jag vill minnas att det var något år när det var väldigt ont om löja vilket drev upp löjromspriset betydligt mer än tidigare och att det var ungefär då den försvann från menyn.)
Jotack, jag minns att något år man serverade löjrom på långlinjerna så hade man även proppat pluskuberna på Europalinjerna fulla med löja. Det var inte kul...

Toppen