Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Nu finns lite mer info under FAQn:

1763053960507.png

Enkelt sätt att göra det mera attraktivt hade ju varit manuell växling.

Verkar förövrigt inte vara helt utrullat än? Jag försökte aktivera men fick besked att det inte är tillgängligt för mig.

Ser väl ut ut att kunna bli ganska konkurrenskraftigt med Amex Elite. Vouchers till resor som inte går att få ihop och ett EB silver är inte så mycket att hurra för. Men man skulle vilja ha mer detaljerad info om förmånerna på Klarna.
EB Silver är väl bortplockat.

Ser väl ut ut att kunna bli ganska konkurrenskraftigt med Amex Elite. Vouchers till resor som inte går att få ihop och ett EB silver är inte så mycket att hurra för. Men man skulle vilja ha mer detaljerad info om förmånerna på Klarna.
Nu förstår jag inte. Om du inte hittar resor med poängen du tjänar och därmed inte kunnat använda 2-4-1, vad skulle det lösa att gå över till Klarna? Då är det väl bättre att klippa alla kort?

Om du inte hittar resor med poängen du tjänar och därmed inte kunnat använda 2-4-1, vad skulle det lösa att gå över till Klarna?
Det blir ju iofs lite mer flexibelt, i och med att man kan växla till Avios istället för Eurobonus. Som sådant är det kanske mer en konkurrent (eller komplement) till Amex Platinum med Points Plus.

Edit: Spenn också, om man har ett självskadebeteende

Nu förstår jag inte. Om du inte hittar resor med poängen du tjänar och därmed inte kunnat använda 2-4-1, vad skulle det lösa att gå över till Klarna? Då är det väl bättre att klippa alla kort?
Poängen med Elite är ju businessresorna, vilka knappt finns jämfört med förr. Med Klarnakortet kan du fortsätta samla EB på en nivå mellan Premium och Elite, vilket betyder att du fortsatt kan få till resor i ekonomi ochek premium. Därtill har du de andra lojalitetsprogrammen att välja på, plus resterande förmåner (där vissa ganska tydligt ska konkurrera med tex Platinum; La Girafe). Klart det kan konkurrera.

Toppen