Hejsan på er!!!
Ni som har mer erfarenhet av detta
Bokat min första SAS Eurobonusresa.
När jag bokade den via SAS agent så valde jag plats. Betalade för en specifik plats.
Senare bokade jag om flighten till en ny destination.
Ny flygplanstyp.
Vid ombokningen via SAS agenten så valdes även specifikt en plats. Jag slapp betala för den, eftersom jag betalat den en gång tidigare, sa SAS agenten.
Platsen/ stolen har sedan varit synlig i min bokning hela tiden.
…..tills nu i dag.
Nu är den valda flygstolen raderad i min bokning.
SAS skickade ett mail nu att min plats inte är överförd….( ??????).
Fråga:
Är detta något ni varit med om ?
Vad sägs det bäst när jag kontaktar SAS ?
Tacksam för era råd

( kopierar in lite av mailet från SAS nedan)
We can see that you have rebooked your trip.
As the new itinerary does not match your original trip, your seat reservation is not transferred to your new flights.
Please read more on www.flysas.com/en/travel-info/onboard/seats/
New seats can be booked under My Bookings or you can call us for assistance.
Contact details can be found here: www.flysas.com/en/customer-service/contact/
Ni som har mer erfarenhet av detta
Bokat min första SAS Eurobonusresa.
När jag bokade den via SAS agent så valde jag plats. Betalade för en specifik plats.
Senare bokade jag om flighten till en ny destination.
Ny flygplanstyp.
Vid ombokningen via SAS agenten så valdes även specifikt en plats. Jag slapp betala för den, eftersom jag betalat den en gång tidigare, sa SAS agenten.
Platsen/ stolen har sedan varit synlig i min bokning hela tiden.
…..tills nu i dag.
Nu är den valda flygstolen raderad i min bokning.
SAS skickade ett mail nu att min plats inte är överförd….( ??????).
Fråga:
Är detta något ni varit med om ?
Vad sägs det bäst när jag kontaktar SAS ?
Tacksam för era råd
( kopierar in lite av mailet från SAS nedan)
We can see that you have rebooked your trip.
As the new itinerary does not match your original trip, your seat reservation is not transferred to your new flights.
Please read more on www.flysas.com/en/travel-info/onboard/seats/
New seats can be booked under My Bookings or you can call us for assistance.
Contact details can be found here: www.flysas.com/en/customer-service/contact/