Bara fyll i UNKNOWN i de fälten du inte har något svar på. Har fungerat för mig varenda gång i alla fall.Kan man ansöka trots att man inte har en planerad resa? Man brukar ju få fylla i vart man ska resa och så har jag för mig?
Du går förbi denna desk i en korridor på vägen till gaterna för USA-avgångarna, du kommer då bli hänvisad in i kön av personal som står där och dirrigerar, så det löser sig troligtvis av sig självt för dig.Kanske inte helt rätt tråd men är relaterad till ESTA - Apis och att resa till USA så lägger den här.
Kom att tänka på att när vi flugit från ARN till USA har vi fått gå till desken ovanför rulltrappan efter passkontrollen för några frågor och nån stämpel på boardingkortet. Nu ska vi flyga via CPH och antar att man måste göra något liknande där? Vart går vi? Antar att det även här är nånstans efter passkontrollen. Vi löser det säkert oavsett men man är ju en sån där människa som helst vill ha koll i förväg.![]()
Beror på gate och flight -på vissa har det hanterats vid gate.Du går förbi denna desk i en korridor på vägen till gaterna för USA-avgångarna, du kommer då bli hänvisad in i kön av personal som står där och dirrigerar, så det löser sig troligtvis av sig självt för dig.
De har slutat med den som regel har jag fått besked om. Däremot kan man fortfarande få den om man är "randomly selected" för screening.Har ikke vært noe slikt lenger på de 2 (3?) siste turene mine