Senaste nytt

Bangkok - Hotell med resort style pool

Rickard_O

Medlem
Här är ett ämne som har diskuterats i oändligt på forumet och jag drar mig egentligen för att starta en ny tråd om det men känner inte riktigt att mitt specifika ämne har avhandlats och ute på internet så finns där ingen bra sammaställning eller lista för det jag är ute efter heller, bara listor på hotell med infinitypooler eller annat.

Hotellpooler i Bangkok finns ju i alla former och storlekar, precis som pe.. personer, men det jag är ute efter är vad jag skulle kalla för pooler som är "Resort style".
Då frågar ni er kanske "Hur menar du nu?" - Jo jag tänker som så att det ska vara relativt mycket utrymme runt poolen och aldrig trångt eller behöva vänta på att få en solstol för det finns bara 8st vid en tight takpool (Typ Hilton Sukhumvit).

Helst vill jag bort från floden då dom flesta hotell med riktigt bra poolområden ligger där, säger sig själv, finns lite mer space att jobba med runtom hotell än vad det gör mitt inne i smeten!

-Vad är syftet med det här? Då vi med 99.9% sannolikhet kommer resa med infant till Thailand i Maj nästa år så håller jag på med lite förberedelse och bokande och med en infant kan det va skönt att ha lite mer utrymme att jobba med än en trång takpool, kunna smita undan och inte känna sig ivägen.
Detta är en del av en längre resa, där vi kommer ha totalt 11 nätter i bangkok 1+9+1 (1orna är Hyatt på BKK) och 21 nätter i Hua Hin.

-Har du några exempel? Ja men absolut, jag har ju gjort en hel del research för detta. Mitt absolut bästa exempel som jag har är Conrad, ett poolområde jag personligen gillar och tycker är bra, minussidan är skuggan men det skulle funka!
Andra hotell jag lyckats hitta är följande för inspiration:
Conrad
Shangri-La
Sheraton Royal Orchid
Anantara Riverside
Chatrium Hotel Riverside
Mövenpick BDMS (Jag vill alltid skriva BDSM när jag ser namnet på hotellet...)
Siam Kempinski (Tyvärr över vår budget)
Centara Grand Bangkok & Convention Centre
Sofitel ( På gränsen, men ser ut att vara relativt stort, men går bort pga budget ändå.)

Som sagt det är ett par exempel på vad jag syftar på och har kikat på.

-Har du personligen några andra önskemål än bara storleken på poolområdet? Tack för att du frågar! Absolut har jag det, jag har massvis med parametrar som får mitt huvud att snurra mer än 360grader runt sin egen axel såsom "Vad kommer jag ha för status när vi kommer dit? Hur tar jag höjd för det?", "Var är hotellet beläget?" "Hur är storleken på standardrummen?"
Och det jag och min sambo kommit överens om som prioordning är väl 1. Läge, 2. Pool, 3. Rum, 4. Lounge.

Det jag mest är intresserad av är ju Sukhumvit och gått bet på att på att hitta något vettigt där i min prisklass, Sofitel hade troligen varit ett väldigt bra alternativ!

Men jag tänker att denna tråd kan väl få leva vidare i framtiden ifall det är andra som är intresserade av samma sak som jag är just nu. Pooler med bra utrymme!

-Så Rickard, har du själv bokat något alternativt något du föredrar hittills av det du hittat? Absolut, just idag har jag en bokning på Conrad och en bokning på Radisson Blu Plaza, den sistnämnda är inte optimalt poolområde men tycker det ser ut att vara helt ok för att vara ett hotell med optimalt läge i Sukhumvit! Sen var priset fördelaktigt också :)

Så, vad finns där ute för olika hotell med "resort style pool" i Bangkok och allra helst runt Sukhumvit för min egen del!
Förhoppningsvis kanske där finns någon ute som letar efter liknande och finner inspiration av vad som komma skall eller det jag listat.

Men tveka inte att fylla på med fler hotell utöver dom jag nämnt! Jag personligen har utelämnat en hel del av dom fetare och dyrare hotellen vid Chao Phraya såsom Mandarin Oriental, The Peninsula, Capella osv osv.

Trevlig helg!

//Rickard

Spenderade förra hösten ett par dagar på hotellet nedan.
En liten oas mitt i stan där det var rikligt med plats åt alla, ibland kändes det som man hade hela poolområdet för sig själv.
Åt inte på deras restauranger men var bra och snabb service i poolområdet.
Hade ett Deluxe Room with Pool Access vilket är ett måste för detta ställe.

Rekommenderas starkt

Spenderade förra hösten ett par dagar på hotellet nedan.
En liten oas mitt i stan där det var rikligt med plats åt alla, ibland kändes det som man hade hela poolområdet för sig själv.
Åt inte på deras restauranger men var bra och snabb service i poolområdet.
Hade ett Deluxe Room with Pool Access vilket är ett måste för detta ställe.

Rekommenderas starkt

Även om det inte passar mig, var det ett riktigt schysst! :)

Bra bidrag!

Synd att Siam Kempinski är utanför budget då det helt klart är det bästa. Jag var på Anantara Riverside och Shangri-la i Januari, det förstnämnda kändes inte riktigt fräscht dessvärre. Shangri-las poolområde gillar jag skarpt men det är nog inte idealisgt om man har infant. Utifrån det skulle jag nog säga Sheraton Sukhumvit om just pool är det viktigaste. Skulle alla övriga faciliteter spela in så är Shangri-la valet.

Kan bara svara för Conrad då min sample size i Bangkok är limited till just Conrad, men, var där i januari och tyckte de hade höjt sig nämnvärt vad gäller service jämfört med tidigare år. Även om pool och poolområde är hyffsat stort så kan det under dagen vara svårt att hitta plats, iaf när jag var där.

Rum och lounge har jag alltid varit mycket nöjd med.

Synd att Siam Kempinski är utanför budget då det helt klart är det bästa. Jag var på Anantara Riverside och Shangri-la i Januari, det förstnämnda kändes inte riktigt fräscht dessvärre. Shangri-las poolområde gillar jag skarpt men det är nog inte idealisgt om man har infant. Utifrån det skulle jag nog säga Sheraton Sukhumvit om just pool är det viktigaste. Skulle alla övriga faciliteter spela in så är Shangri-la valet.

Kempinski har så fruktansvärt hög avgift på flexrate'n, nästan 30% dyrare. Landar på 3k/natten då, mot Conrad som ligger på en 1700:-/natten.
Det är säkert ruggigt nice att döma av bilderna, men har svårt att rättfärdiga nästan dubbelt så dyrt!

Kan bara svara för Conrad då min sample size i Bangkok är limited till just Conrad, men, var där i januari och tyckte de hade höjt sig nämnvärt vad gäller service jämfört med tidigare år. Även om pool och poolområde är hyffsat stort så kan det under dagen vara svårt att hitta plats, iaf när jag var där.

Rum och lounge har jag alltid varit mycket nöjd med.
Inser att min sample size på Conrad är under pandemin och det knappt va en käft i Bangkok Nov-21 och det kanske va 10% beläggning vid poolen :D
På den tiden en executive suite gick loss på 1200:- och man kunde boka sviter till höger och vänster i Bangkok utan att blinka!

Toppen