Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har klyddat en tid, absolut. Mina sökningar fungerar som de skall de senaste dagarna. Sen att man inte kan hitta bra träffar är en helst annan och tråkig historia, speciellt med tanke på den intensiva marknadsföring som både SAS och kortbolagen bedriver.:mad::mad::mad:

Jag har en bokad bonusresa med SAS (ARN-CPH-BKK T/R). Sista benet tillbaka har dessvärre en avgång först dagen därpå. Är det möjligt att bara skippa den resan och ta tåget istället, förutsatt att jag inte har något incheckat bagage förstås?

Alt. 2 - Finns det något trevligt hotell på Kastrup (inne på terminalen) som någon kan rekommendera?

Alt. 2 - Finns det något trevligt hotell på Kastrup (inne på terminalen) som någon kan rekommendera?
Både comfort och clarion kan nås landside utan att gå ut utomhus. Båda är överlag bra hotell, comfort är nyare och längre bort, clarion är lite äldre (tidigare Hilton) och närmast men har även ”riktig” restaurang.

Alternativ 3 kanske kan vara att byta till en tidigare avgång?

• Gilla
Reactions: L.S
Jag har en bokad bonusresa med SAS (ARN-CPH-BKK T/R). Sista benet tillbaka har dessvärre en avgång först dagen därpå. Är det möjligt att bara skippa den resan och ta tåget istället, förutsatt att jag inte har något incheckat bagage förstås?

Det skall val inte vara nagra problem aven om det i teorin, vad jag farstar, kan bli tjafs (svartlistad). Risken far dock nog anses vara obefintlig. Gamla Hilton, numera Comfort/Clarion(?) ar val det enda som ligger sapass nara men har inte stenkolla pa Kastrup.

• Gilla
Både comfort och clarion kan nås landside utan att gå ut utomhus. Båda är överlag bra hotell, comfort är nyare och längre bort, clarion är lite äldre (tidigare Hilton) och närmast men har även ”riktig” restaurang.

Alternativ 3 kanske kan vara att byta till en tidigare avgång?
Alt 3 - kolla tidigare avgångar närmare inpå utredan, ibland öppnas upp platser.
Men nej. Det är inget problem att försova dig och missa planet dagen därpå...

• Gilla
Tackar! (x3)

Alt. 3 finns inga tidigare avgångar i dagsläget, men även om det dyker upp några känns Kastrup som ett bättre alternativ. Ingen höjdare att komma till Arlanda mitt i natten.

Första bonusbokningen på ett år, känns lite annorlunda.

Lyckades få agenten att söka fram min bokning med "ben-för-ben"-metoden och det gick nästan hela vägen förutom första och sista benet mellan AMS och ARN jag behöver fixa så småningom.

Jag misstänker dock att eftersom jag ser availability online (klass I jämfört med O) så har det något att göra med SAS förändring 1 oktober med Business istället för Plus inom Europa..

Finns det några magiska ord jag kan säga till en agent över telefon för att hen ska kunna lägga till dessa ben jag ser online? De får konstant "fel"/"det är slut" etc.

Första bonusbokningen på ett år, känns lite annorlunda.

Lyckades få agenten att söka fram min bokning med "ben-för-ben"-metoden och det gick nästan hela vägen förutom första och sista benet mellan AMS och ARN jag behöver fixa så småningom.

Jag misstänker dock att eftersom jag ser availability online (klass I jämfört med O) så har det något att göra med SAS förändring 1 oktober med Business istället för Plus inom Europa..

Finns det några magiska ord jag kan säga till en agent över telefon för att hen ska kunna lägga till dessa ben jag ser online? De får konstant "fel"/"det är slut" etc.
Ser du benen ARN-AMS tor även via sidan för partnerawards?

Mycket möjligt att de benen inte går att kombinera med övriga flighter i bokningen. Alltid värt att prova ringa igen dock.

Toppen