Senaste nytt

12 timmars väntan på Arlanda, vad hitta på?

Gnopps

Medlem
Med familjen (personer ålder 11-80) ska vi vänta 1100-2300 på Arlanda en söndag. Jag skulle uppskatta tips på vad vi kan hitta på.

Finns det något intressant/kul att hitta på runtomkring (som inte är att åka in till Stockholm)? Finns det utflyktsmål i närheten (med kollektivtrafik)?

Med familjen (personer ålder 11-80) ska vi vänta 1100-2300 på Arlanda en söndag. Jag skulle uppskatta tips på vad vi kan hitta på.

Finns det något intressant/kul att hitta på runtomkring (som inte är att åka in till Stockholm)? Finns det utflyktsmål i närheten (med kollektivtrafik)?
Ja, det känns lågt uppehåll
Det går att åka billigt kollektivt med buss till Märsta sedan på samma biljett till Stockholm
Kolla om det är hockey i Stockholm, med resa och match få ni 5-6 timmar att gå, men kolla att det finns biljetter till matchen.

Uppsala är väl ett alternativ? Domkyrkan, Gustavianum, lunch och middag?
Är ni flera så är taxi säkerligen billigare än tåget.

Om ni åker till Uppsala så kan ni ta en BC-favorit och ta afternoon tea på restaurangen i gamla stationshuset, det är väldigt trevligt och bör passa alla åldrar.
Sen kanske som @Jannes säger se lite sevärdheter i Uppsala (eller ta några först, sen afternoon tea, sen något till). Sen kanske åka tillbaka till Arlanda och hänga på spa-avdelningen på något av hotellen där några timmar. (Kanske inte riktigt väder för utomhuspoolen på taket till Clarion, men borde väl finns någon relax inomhus).

Du skrev inte vart ni ska kl 23, men är det SAS och finns det tidigare avgångar då kan man prova betala 650kr/pers och byta till en tidigare avgång…

Tack för förslagen hittils!

Du skrev inte vart ni ska kl 23, men är det SAS och finns det tidigare avgångar då kan man prova betala 650kr/pers och byta till en tidigare avgång…
Jo, det var detta som var planen - att boka sista avgång (mycket billigare än de andra vid köptillfället och för att vara på säkra sidan med separata biljetter) och sedan byta till tidigare när vi vet att vi kommit till flygplatsen. Problemet är att jag inte räknade med höstlovet, samtliga tidigare flyg är redan fulla så jag förväntar att vi kommer behöva vänta till sista flyget.

Toppen