Senaste nytt

Infant namn på Sky team bokning

Grengo

Ny medlem
Hej,

Jag har gjort en skyteam bokning där infant namn inte stämmer helt med passet (SAS, Virgin). Jag fattar det som att systemet inte får plats med mamman och infants alla tecken så man har tagit bort ena efternamnet som redan stämmer med mammans efternamn. Har någon haft problem med att infant ej överensstämmer med passet till fullo?

Biljett Mamma: Förnamn: Anna Sofia
Efternamn: Karlsson

Biljett Infant: Förnamn: Sara Elsa
Efternamn: Svensson

Pass infant: Sara Elsa Karlsson Svensson

Kanske denhär tråden har lite tips?

Hej,

Jag har gjort en skyteam bokning där infant namn inte stämmer helt med passet (SAS, Virgin). Jag fattar det som att systemet inte får plats med mamman och infants alla tecken så man har tagit bort ena efternamnet som redan stämmer med mammans efternamn. Har någon haft problem med att infant ej överensstämmer med passet till fullo?

Biljett Mamma: Förnamn: Anna Sofia
Efternamn: Karlsson

Biljett Infant: Förnamn: Sara Elsa
Efternamn: Svensson

Pass infant: Sara Elsa Karlsson Svensson
Borde inte vara några problem. Virgin har som policy att första namnet i passet måste vara samma som biljetten och det har ju barnet

Vi har rest mkt med infant där namnet kapats pga för långt och inte haft några problem. Jag hakade också upp mig på detta de första resorna vi gjorde men en riktigt surtant på SAS kundtjänst gav mig en rejäl uppläxning att det skall jag minsann inte bry mig om utan "detta är vardagsmat" och "såhär har det alltid varit" osv osv... Anmärkningsvärt är dock att de gånger vi bokat en resa för oss föräldrar och sedan ringt in och lagt till infant i efterhand, så har hela namnet fått plats. Så det är konstigt att det inte "får plats" när man bokar med infant från första början.

Toppen