Senaste nytt

Inbjudan till VIP på Radisson för EBG och EBD

Jag har tidigare kunnat föra över mina Radisson-poäng till Eurobonus utan problem, säkert gjort ett 10-tal överföringar där jag endast angett numret (ej EB/EBD). Men nu går det inte alls att föra över, utan det står att jag har fel format. Har testat alla möjliga kombinationer och även ringt in till kundtjänst för manuell överföring. Har någon annan varit med om samma? Är lösningen att gå över helt till rabatterade priser och skippa EB-överföring?

Jag har tidigare kunnat föra över mina Radisson-poäng till Eurobonus utan problem, säkert gjort ett 10-tal överföringar där jag endast angett numret (ej EB/EBD). Men nu går det inte alls att föra över, utan det står att jag har fel format. Har testat alla möjliga kombinationer och även ringt in till kundtjänst för manuell överföring. Har någon annan varit med om samma? Är lösningen att gå över helt till rabatterade priser och skippa EB-överföring?
Jag förde över med framgång i augusti. Jag använder mina Radisson konsekvent till att överföra till SAS-poäng. Och eftersom jag kommit att uppskatta Radisson för att man väldigt ofta får bra recognition så blir det viktigare och viktigare. Har ännu inte gett mig in i Scandicvärlden på grund av detta.

Sen påminner jag om mitt tips sedan tidigare: Utgå aldrig ifrån att om du väljer rabatt på Radisson du får det bästa priset, utan jämför alltid rabatt contra icke-rabatt.

Åtskilliga ggr är nämligen priset lägre utan rabatt, och du får ännu fler poäng samtidigt.

Jag förde över med framgång i augusti. Jag använder mina Radisson konsekvent till att överföra till SAS-poäng. Och eftersom jag kommit att uppskatta Radisson för att man väldigt ofta får bra recognition så blir det viktigare och viktigare. Har ännu inte gett mig in i Scandicvärlden på grund av detta.

Sen påminner jag om mitt tips sedan tidigare: Utgå aldrig ifrån att om du väljer rabatt på Radisson du får det bästa priset, utan jämför alltid rabatt contra icke-rabatt.

Åtskilliga ggr är nämligen priset lägre utan rabatt, och du får ännu fler poäng samtidigt.
Så du menar att man ska söka med Rabatt på, sen gå till profilen och stänga av rabatten och söka igen? Och båda sökningar i appen?

Exakt så. Eller i omvänd ordning. Kolla båda är sens-moralen.
Har upplevt exakt samma, priset är ofta billigare utan rabatten.

Vill även varna för att både app och hemsida är rejält svajjiga nu. Avbokade precis en mycket förmånlig reservation och bokade om för ett betydligt högre pris eftersom appen visade det motsatta (istället för att spara 3k baht har jag vaskat 6k baht). Det var först när jag kikade på min gamla mail-bekräftelse som jag insåg misstaget.

Är rätt nära att släppa Radisson helt, trots VIP, pga riktigt kass kundtjänst och IT. Finns det någon bra internationell kedja man kan status-matcha VIP mot?

Exakt så. Eller i omvänd ordning. Kolla båda är sens-moralen.
Vilket äe
R måttligt smidigt för de av oss som måste ringa in för att ändra den flaggan.... Bra it var det...

Är rätt nära att släppa Radisson helt, trots VIP, pga riktigt kass kundtjänst och IT. Finns det någon bra internationell kedja man kan status-matcha VIP mot?
Best Western brukar väl matcha det mesta.

Vad exakt är det som är dåligt med Radissons app?
Jag har inte kunnat föra över poäng till EB. Efter antal försök, telefonsamtal och obesvarade mail gav jag upp och avbokade en av mina bokningar för att istället betala delar med poäng. Valde då den bokning där jag betalat relativt dyrast pris.

När jag sen jämförde med vad jag faktiskt skulle ha betalat (kollade mot anteckningar, verifierade sen med mail) såg jag att appen visade ett helt felaktig pris. Jag har avbokat min överlägset billigaste bokning.

Visst att det är mitt ansvar att hålla koll på vad jag ska betala, men man borde väl ändå kunna utgå från att priserna som står under ens bokningar i appen är korrekta?

Toppen