Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Ja något verkar ha ändrats. Om jag kollar på min standard "håll koll" rutt ARN-BER ser jag 10k poäng för Eko, men 20k original-poängpris för Business (istället för 15k förrut) och 13333p fly premium pris. Lite konstigt... Fly Premium-priset var ju tänkt att vara samma som Eko.

Men kan också vara en bugg så klart. Enligt FlyPremium-produktsajten ska det fortsatt vara "Du reser i SAS Premium Bonus eller SAS Business Bonus men betalar bara för SAS Economy Bonus" - förutsatt att denna text inte är oaktuell.

Kan Flypremium-priserna ha programmerats så att de ger X procent lägre pris på tidigare Plus-priser, där avdraget med X procent innebar att priset för Plus blev = Eco? Men att det inte lirar och behöver justeras för att de nya Business-priserna ska bli = Eco.

Inte hunnit kolla själv dock. Något måste vara fel då man kommunicerat att priset för business ska vara lika med Eco även inom Europa.

Man ändrade ju kvalgränserna för nivåer på flypremium. Det är inte så att någon har halkat ned en nivå?

Man ändrade ju kvalgränserna för nivåer på flypremium. Det är inte så att någon har halkat ned en nivå?
Dessa ändringar ska gälla först från 1. December.

1759306324238.png

1759306357173.png

Jag har högsta nivån, och ser samma 21k för Business Bonus inom Europa (ARN-LHR som exempel).

• Gilla
Reactions: fcx
Jag har högsta nivån i Fly Premium och i appen får jag rätt priser med Fly Premium. Business kostar 10 000 till Oslo, 15 000 till London, d.v.s. samma poängantal som för Economy.

Samma för inrikes, 10k i eco och 15k (ned från 20k) för biz.

Business finns inte inrikes. När jag kollar ARN-KRN får jag eco 5k och premium 5k ned från 10k.

Kollar jag ARN-LHR så får jag eco 15k och business 15k ned från 35k. Samma på CPH-AGP. Kollat flera datum 2025 och 2026.

Det här var på webben.

flyg.png

Toppen