Gizmokvack
Medlem
Efter lite googling inser jag att jag tagit ett förhastat beslut.
Bokade Teneriffa på KLMs hemsida över jul för att möjligen kunna få in nåt litet eurobonuspoäng.
CPH - AMS (KLM)
3h transfer
AMS - TFS (Transavia)
Kikade bara flygtider och tyckte att det var utmärkt att kunna ta ett litet matstopp på AMS med barnen. Efter bokad och betald resa såg jag däremot att jag inte alls har några SAS-guldförmåner såsom resväskan. När jag försökte köpa till resväska såg jag att ens kunde det eller ens välja sittplatser. Personligen ser jag ju bara fördelar att mina fyra barns sprids i kabinen. Det blir ju en betydligt skönare resa för mig... Går det att ringa KLM och köpa bagage/sittplats? Bagaget löser vi iofs med handbagage om det är smidigare.
Hemsresan däremot. Jag fick häromdagen meddelande att sista benet hem har blivit disrupted.
TFS-AMS (Transavia) 11.00-16.40 (4h 40min)
Transfer: 15 min
AMS-CPH (KLM) 16:55-18:20
Är det inte 45 min minimum transfer?
Ska jag sitta lugnt i båten och att det kommer att ändras fler gånger framöver? Om jag låter den vara och genomför flygningen, ligger det på mig om jag missar sista hemflyget eller har de skyldighet att ta mig hem genom exempelvis senare flyg eller hotell/morgonflyg?
Jag vill absolut inte att jag ringer och de inte hittar någon lösning och avbokar hela resan.
Bokade Teneriffa på KLMs hemsida över jul för att möjligen kunna få in nåt litet eurobonuspoäng.
CPH - AMS (KLM)
3h transfer
AMS - TFS (Transavia)
Kikade bara flygtider och tyckte att det var utmärkt att kunna ta ett litet matstopp på AMS med barnen. Efter bokad och betald resa såg jag däremot att jag inte alls har några SAS-guldförmåner såsom resväskan. När jag försökte köpa till resväska såg jag att ens kunde det eller ens välja sittplatser. Personligen ser jag ju bara fördelar att mina fyra barns sprids i kabinen. Det blir ju en betydligt skönare resa för mig... Går det att ringa KLM och köpa bagage/sittplats? Bagaget löser vi iofs med handbagage om det är smidigare.
Hemsresan däremot. Jag fick häromdagen meddelande att sista benet hem har blivit disrupted.
TFS-AMS (Transavia) 11.00-16.40 (4h 40min)
Transfer: 15 min
AMS-CPH (KLM) 16:55-18:20
Är det inte 45 min minimum transfer?
Ska jag sitta lugnt i båten och att det kommer att ändras fler gånger framöver? Om jag låter den vara och genomför flygningen, ligger det på mig om jag missar sista hemflyget eller har de skyldighet att ta mig hem genom exempelvis senare flyg eller hotell/morgonflyg?
Jag vill absolut inte att jag ringer och de inte hittar någon lösning och avbokar hela resan.