margincallingbadger
Medlem
Hej alla proffs,
Sitter med ett konstigt problem och tänkte kika ifall någon har stött på något liknande tidigare.
Har en skyteam reward bokad med Virgin. Vi är 2 vuxna och 1 infant i bokningen. Vid bokningstillfället så upptäckte jag att SAS agenten hade stavat namnet lite fel på infanten, men hon justerade det när jag upplyste henne om det efter att ha kontrollerat bokningen innan biljettering. Hon löste det och namnet blev rätt.
Allt verkar vara i sin ordning och biljetterna är biljetterade. Jag ser 2 pax + 1 infant i min bokning hos SAS och hos Virgins "my bookings". Hos VS försöker jag välja sittplatser i upperclass men det sparas aldrig när jag gjort mina val. Jag kontaktar support via chatt hos VS, och där påstår agenten att SAS har, istället för att justera namnet, lagt till ytterligare en infant. Så nu finns 2 pax + 1 infant med felstavat namn + 1 infant med korrekt namn. Därför kan jag inte välja platser. De ber mig att kontakta SAS för att ta bort den felaktiga.
SAS hävdar att allt ser korrekt ut från deras sida? (dessutom så ser jag bara 2+1 hos både SAS och Virgins egna sida)? Men VS agenten menar att hon ser det hon ser i sina system och kan inte göra något förrän det är löst. Samt att vi troligtvis inte kan boarda om det inte löser sig.
Vad kan man göra? Hur kan jag på bästa sätt hjälpa SAS att hjälpa mig? Senaste SAS-agenten nu har sagt att han skickat ett ärende till back-office för att kontrollera, men att han själv inte kunde se några problem.
Hoppas verkligen detta inte leder till avbokning då jag tror att biljetterna inte kommer tillbaks, i alla fall inte i BIZ. Har redan hotell och annat bokat för denna resa.
Mvh,
En orolig badger.
Sitter med ett konstigt problem och tänkte kika ifall någon har stött på något liknande tidigare.
Har en skyteam reward bokad med Virgin. Vi är 2 vuxna och 1 infant i bokningen. Vid bokningstillfället så upptäckte jag att SAS agenten hade stavat namnet lite fel på infanten, men hon justerade det när jag upplyste henne om det efter att ha kontrollerat bokningen innan biljettering. Hon löste det och namnet blev rätt.
Allt verkar vara i sin ordning och biljetterna är biljetterade. Jag ser 2 pax + 1 infant i min bokning hos SAS och hos Virgins "my bookings". Hos VS försöker jag välja sittplatser i upperclass men det sparas aldrig när jag gjort mina val. Jag kontaktar support via chatt hos VS, och där påstår agenten att SAS har, istället för att justera namnet, lagt till ytterligare en infant. Så nu finns 2 pax + 1 infant med felstavat namn + 1 infant med korrekt namn. Därför kan jag inte välja platser. De ber mig att kontakta SAS för att ta bort den felaktiga.
SAS hävdar att allt ser korrekt ut från deras sida? (dessutom så ser jag bara 2+1 hos både SAS och Virgins egna sida)? Men VS agenten menar att hon ser det hon ser i sina system och kan inte göra något förrän det är löst. Samt att vi troligtvis inte kan boarda om det inte löser sig.
Vad kan man göra? Hur kan jag på bästa sätt hjälpa SAS att hjälpa mig? Senaste SAS-agenten nu har sagt att han skickat ett ärende till back-office för att kontrollera, men att han själv inte kunde se några problem.
Hoppas verkligen detta inte leder till avbokning då jag tror att biljetterna inte kommer tillbaks, i alla fall inte i BIZ. Har redan hotell och annat bokat för denna resa.
Mvh,
En orolig badger.