Senaste nytt

Mabi tar extra betalt för automat och 4-hjulsdrift

micsjo

Medlem
Fick nyligen hyrbil på mobilitetsgaranti via SOS International när min egen blev bärgad.

I efterhand upptäcker jag att MABI har tagit extra betalt från mig för 4-hjulsdrift och automalåda. Inte många kronor men beteendet.

Jag har inget val, jag behöver bara en bil och det är den de ger mig. Får se vad SOS har att säga om saken.

Återigen får jag bekräftat vilken hästhandlarbransch hyrbilar är. Oavsett leverantör.

Hade MABI hyrbil för en månad sedan i samband med skadeverkstadsbesök, fick priserna upplästa i telefon, de glömde dock att berätta att obligatoriskt tillägg för automatlåda tillkom, på en bilmodell som inte har annat än automat (elbil). Väljer en annan firma nästa gång.

extra betalt från mig
Kan du ge lite mer info om avtalet och vem som har debiterats extra-tilläget? Jag är inte insatt i sådana försäkringar men det är väl naturligt att SOS International vill ha låga priser från MABI och därför förhandlat fram pris för en enkel bilklass, om en sådan inte finns tillgänglig, så vill MABI ha betalt från nån?

Kan du ge lite mer info om avtalet och vem som har debiterats extra-tilläget? Jag är inte insatt i sådana försäkringar men det är väl naturligt att SOS International vill ha låga priser från MABI och därför förhandlat fram pris för en enkel bilklass, om en sådan inte finns tillgänglig, så vill MABI ha betalt från nån?
Jag debiterades tillägget.

Avtalet är Mercedes mobilitetsgaranti. SOS är aktören som gör jobbet. Mobilitetsgarantin från Mercedes gissar jag är If som har märkesförsäkringen.

Men jag väljer ju inte bil i det läget, min bil blir bärgad - jag får ett förslag på bil från uthyrningsfirma och antar givetvis att det är en "standardbil" utan extraprylar. Särskilt när det är en Seat väsentligen mindre än min egen Mercedes.

Helt plötsligt står det extra avgifter för automatlåda och fyrhjulsdrift på räkningen. Jag blev inte informerad om det och efter lite verbal brottning med MABI gav de med sig och återbetalade de extra avgifterna. Det jag blev tillfrågad om var den vanliga extra försäkringen.

Toppen